Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

MAR

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm helst
  • Var är din destination? Soligt, säkert. Singapore? Sydafrika? Sydney?
  • Typ av resa (enkel eller tur och retur)? ToR
  • När vill/behöver du resa ut? Runt den 10:e nov
  • När vill/behöver du komma hem? Vara hemma runt den 18-19:e nov. Vill helst dock bara vara borta 3-5 dagar
  • Hur länge vill du vara borta? 3-5 dagar
  • Hur många personer som skall resa? Jag
  • I vilken kabinklass?
    • First
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Lufthansa helst, kan tänka mig Swiss
  • Vad är din budget? (per person) Helst inte mer än 30.000 kr (För Sydney/Australien kan jag tänka mig lägga mer)
  • Vad är det viktigaste för dig? Vill egentligen bara ut och resa. Tänkte byta miljö och jobba från solen och flygstolen
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inga önskemål
 

Tonton

Medlem
Du kommer inte in som Svensk medborgare

Du kommer inte in som Svensk medborgare.

Javisst, vi kan tipsa om resor i F som du kan betala för, men du får nog börja med att själv kolla upp destinationer du kan tänka dig åka till (och kan resa till). Det blir väldlgt krångligt ifall vi också ska hålla på att kolla på in- och utreskrav.

Nu har jag enbart antagit att du enbart är Svensk medborgare iofs. Du får klargöra ifall fallet inte är så.
 
Last edited:

mha321

Medlem
Släng ett öga på nyheterna och inse att det inte är många ställen du kan resa till... europa, mellanöstern och afrika funkar... delvis!
Och även om det kan fungera så ska man komma ihåg att det ligger en allmän reseavrådan från UD till alla länder utanför Europa, för närvarande fram till 15 november, för icke nödvändiga resor.

Och jag tror knappast den typ av resa som efterfrågas här kan klassas som nödvändig, ur det perspektivet. Så utifrån det bör fokus log läggas på Europa.
 

Senator

Moderator
Och även om det kan fungera så ska man komma ihåg att det ligger en allmän reseavrådan från UD till alla länder utanför Europa, för närvarande fram till 15 november, för icke nödvändiga resor.

Och jag tror knappast den typ av resa som efterfrågas här kan klassas som nödvändig, ur det perspektivet. Så utifrån det bör fokus log läggas på Europa.

Sant. Då struntar vi i det.

Om suget är rejält stort så är väl Dubai bästa alternativet. Med Swiss kan man ta sig dit för 12.000kr i Business och 23.000kr i First. Jag nämner Dubai då inresa är ok med PCR test/intyg och du kan ta ut en extra försäkring. Men allt detta kostar extra.

Jag har rest en del inom Europa senaste månaden och ”det är ok”. Jag kör hängslen och livrem med allt från flyget, till transporter från/till, vilka hotell jag bor på, har alltid med 10-15 ansiktsmasker samt 100ml handsprit. Ombord är det ok, men just nu är allt transport för min del. Poäng/Miles samt status sekundärt. Boardar sist, av först.
 
Hej! Jag hoppar in på denna diskussion. Jag har en hel del semesterdagar att bränna av i det som återstår av året. Frugan är på jobb, så jag tänkte jag skulle kunna köra ihop lite EB-status istället för att se på TV eller kratta löv. Det jag har i tankarna är att köra en runda med 3 (eller mer i SK+) på samma dag med ARN som bas. Helt enkelt är det ju inte i nuläget. Det jag söker efter är flygplatser där jag kan passera som (internationell) transitpassagerare utan att bli tvungen att gå genom passkontroll, alias C19-spärr, som fallet är på OSL, dit jag flyger mycket i arbetslivet. Förenklat; vilka SAS-flygplatser i (nordliga) Europa har kvar en "klassisk" transit-procedur - gate-to-gate?
 
SAS Business från Oslo (mellanlandning i CPH) - Peking till superlåga priser!
Pris: Från 12 550,99 (Bravofly) - 13 338,00 (SAS.se)
Eurobonusintjäning: 20 624 som EBG, 16 500 som EBB

Kanske ingen som nappar då SAS varit dåliga på att betala tillbaka resor under Coronan...och att boka genom en resebyrå är ju fara för livet...
MEN, aldrig sett priser under 13k för SAS Business på longhaul, så tänkte det var värt att dela.

Går att boka från 1 februari hela vägen till oktober nästa år.
- SAS (SK) J1NOBIZ
- Bokningsklass: J
- Måste bokas 28 dagar innan avfärd.
- Måste stanna 6 dagar eller till första söndagen vilket ger minst en natt i Peking.
- Biljetter måste bokas innan 28 november

Ska tilläggas att Plus finns under samma period för runt 7 000 SEK och poängintjäning för EBG på 14 374
Ska tilläggas att både Swiss och Lufthansa har samma pris under stora delar av samma period men intjäningen är ju mindre.
Ska tilläggas att det även är nästan lika billigt till Shanghai (PVG) men inga andra destinationer.

SAS1.png
 
Toppen