Senaste nytt

PCR/Antigen-test: var har ni testat er, kostnad, hur snabbt fick ni svar?

GOTATH

Medlem
Testat Legehuset i Kista två gånger. Ena gången 1600 för test och intyg andra gången 2200 eftersom jag behövde svar på helgen.

De kan garantera svar dagen efter om man testar sig före kl 14. Inget som framgår på hemsidan vad jag vet, men fick dem att erkänna det när jag kom andra gången efter 17 och ville ha testsvar dagen efter som gången innan. Fick dock svar dagen efter som tur var.

Intyg på engelska som Grekland inte brydde sig om att kolla på över huvud taget, däremot incheckningen på Arn och gaten i Köpenhamn.
 

apknug

Medlem
Vi utförde testet på Kastrup hos netdoktor innan avresa till ett Afrikanskt land. Det tog under 1h från test till svar med bifogatintyg, och det kostade runt 2000kr.
Nu kan man även göra testet på Triangeln köpcenter i Malmö - 1800kr tyckte jag de sade, och då får man också intyg direkt med sig.
Hm, intyg direkt, det körde Askims kliniken med också. Dvs innan resultatet omöjligt kan ha varit på labbet och analyserats. Man kan undra om det är kliniken eller den som vill testa sig och resa som står för den största risken.
Dom kan ha egen labutrustning.
Då förväntar jag mig att kliniken i fråga, bekräftar i denna tråd, och i sociala medier i övrigt, att sånär fallet.
 

ARN-MIA

Medlem
Då förväntar jag mig att kliniken i fråga, bekräftar i denna tråd, och i sociala medier i övrigt, att sånär fallet.
Ett test tar ca 10-30 minuter (beror på vilket test dom använder) att utföra och sist jag hörde en siffra så var det 1700 ställen (Landsting + privata) i Sverige som kunde utföra testerna.

Förstår jag dig rätt @apknug att du vill att en privat vårdgivare ska komma in här i forumet bevisa att de utför dessa testerna korrekt?
 

apknug

Medlem
Ett test tar ca 10-30 minuter (beror på vilket test dom använder) att utföra och sist jag hörde en siffra så var det 1700 ställen (Landsting + privata) i Sverige som kunde utföra testerna.

Förstår jag dig rätt @apknug att du vill att en privat vårdgivare ska komma in här i forumet bevisa att de utför dessa testerna korrekt?
Privat eller Landsting spelar ingen roll. Efter skandalen med Askim kliniken som utfärdade intyg innan resultatet var bearbetat på labbet så visst kräver jag förklaring på hur detta omedelbara intyg går till.

Caveat emptor!
 

ante_77

Medlem
Då förväntar jag mig att kliniken i fråga, bekräftar i denna tråd, och i sociala medier i övrigt, att sånär fallet.
Ja, vi kontaktar kliniken, ber dom registrera sig på BC och tvingar VD’n att fysiskt uppsöka närmaste tidningstryckeri.

Jag vet många platser där man har eget Lab.
En del stora företag har det och testar sin personal.
Jag vågar dock inte nämna dessa, för då är det väl min uppgift att få ansvarig på företaget att kliva in på BC för att bekräfta.
 

apknug

Medlem
Ja, vi kontaktar kliniken, ber dom registrera sig på BC och tvingar VD’n att fysiskt uppsöka närmaste tidningstryckeri.

Jag vet många platser där man har eget Lab.
En del stora företag har det och testar sin personal.
Jag vågar dock inte nämna dessa, för då är det väl min uppgift att få ansvarig på företaget att kliva in på BC för att bekräfta.
Ett påstående som att "de kan ha eget lab" om en klinik där man för intyget omedelbart i handen tycker jag bör vara underbyggt med nån typ av research, det kan annars utvecklas till en ny skandal ala Askim kliniken.

För rena spekulationer och allmänt hittepå finns, enligt mig, andra lämpligare forum.
 

ante_77

Medlem
Ett påstående som att "de kan ha eget lab" om en klinik där man för intyget omedelbart i handen tycker jag bör vara underbyggt med nån typ av research, det kan annars utvecklas till en ny skandal ala Askim kliniken.

För rena spekulationer och allmänt hittepå finns, enligt mig, andra lämpligare forum.

Har du någonsin producerat ett inlägg som inte är kritiskt mot något?

Mitt påstående är nog lika mycket värt som ditt påstående.
Vilket annat forum sysslar du med spekulationer. Jag deltar gärna där.

Nu känner jag till arbetsgivare som testar sin personal och svar kommer inom 30 minuter om man vill.

Jag ser det inte som någon omöjlighet att en klinik skulle kunna göra det samma. Företaget jobbar inte inom det medicinska men har trots det ett eget lab då dom tycker att det är värt det i dessa tider.

Om inte annat skulle nog du kunna anmäla denna klinik så att vi får fram rätt info.
 

apknug

Medlem
Har du någonsin producerat ett inlägg som inte är kritiskt mot något?

Mitt påstående är nog lika mycket värt som ditt påstående.
Vilket annat forum sysslar du med spekulationer. Jag deltar gärna där.

Nu känner jag till arbetsgivare som testar sin personal och svar kommer inom 30 minuter om man vill.

Jag ser det inte som någon omöjlighet att en klinik skulle kunna göra det samma. Företaget jobbar inte inom det medicinska men har trots det ett eget lab då dom tycker att det är värt det i dessa tider.

Om inte annat skulle nog du kunna anmäla denna klinik så att vi får fram rätt info.

Det framgår tyvärr inte vad kliniken som omedelbart trycker intyget rätt i näven heter. Jag har hittat en klinik i triangeln som dock har ca 1,5 dag för provsvar.

Boka tid för Coronatest, Reseintyg i Malmö Triangeln | PCR-Test för COVID 19

Sen kan man hoppas att någon av våra medicinskt kunniga medlemmar kan reda ut den tid som minimum går åt i labbet för ett PCR test, vilket är aktuellt här, gärna jmf med antikroppar. Då skulle vi slippa dessa ständiga gissningar......
 

ante_77

Medlem
Det framgår tyvärr inte vad kliniken som omedelbart trycker intyget rätt i näven heter. Jag har hittat en klinik i triangeln som dock har ca 1,5 dag för provsvar.

Boka tid för Coronatest, Reseintyg i Malmö Triangeln | PCR-Test för COVID 19

Sen kan man hoppas att någon av våra medicinskt kunniga medlemmar kan reda ut den tid som minimum går åt i labbet för ett PCR test, vilket är aktuellt här, gärna jmf med antikroppar. Då skulle vi slippa dessa ständiga gissningar......
Läser jag korrekt så är dina gissningar mer värt än andras gissningar.
 
Toppen