Senaste nytt

Vad som kan hända när man lägger upp sitt boardingpass på sociala medier

Doctor-X

Medlem
Detta var bästa läsningen idag! :D
#källkod
Typ det första jag lärde mig av min ryska webbprogrammeringslärare i gymnasiet - ingen känslig information i den publika källkoden. Saknar tiden när man nördade ner sig i HTML, CSS, PHP och MySQL. Idag står man på operation och när grabbarna från Philips eller Siemens kommer och fixar labbet hänger man inte med i snacket längre :p
 

chazzie

Medlem
Detta var bästa läsningen idag! :D
#källkod
Typ det första jag lärde mig av min ryska webbprogrammeringslärare i gymnasiet - ingen känslig information i den publika källkoden. Saknar tiden när man nördade ner sig i HTML, CSS, PHP och MySQL. Idag står man på operation och när grabbarna från Philips eller Siemens kommer och fixar labbet hänger man inte med i snacket längre :p

Det var tider det! Jag fuskade med lite PHP/MySQL och VB.NET för några år sedan när jag gjorde ett statistikprogram till hockeyn med en webbtjänst där man laddade upp matcherna eftersom och använde en webbläsare för att ta del av statistiken, värdefullt, enkelt och kul, men känner att jag hellre lägger de timmarna på en skogspromenad, golfrunda eller kanske t.om. en god bok/film nu för tiden... Man halkar bakom snabbt när man inte arbetar med det daligen också!
 
  • Gilla
Reactions: HMJ

nissefalk

Medlem
Jag såg ett boarding pass upplagt på Twitter förra året från en vän till en jag följer, gick in på bokningen och kollade plats val etc, men gjorde naturligtvis inga ändringar, skickade istället ett PM till personen i fråga och berättade vad jag gjort och att man kanske inte skall lägga upp sådana bilder, fick inget svar men bilden försvann och kom snart tillbaka mer maskerad....
 

apknug

Medlem
Jag såg ett boarding pass upplagt på Twitter förra året från en vän till en jag följer, gick in på bokningen och kollade plats val etc, men gjorde naturligtvis inga ändringar, skickade istället ett PM till personen i fråga och berättade vad jag gjort och att man kanske inte skall lägga upp sådana bilder, fick inget svar men bilden försvann och kom snart tillbaka mer maskerad....
Om du velat att han skulle lära sig den "hårda" vägen så kanske en beställning av special mat skulle överraskat;

Lacto-ovo-vegetarian. Does not contain meat, fish or seafood. ...

Asian/Hindu vegetarian.

Muslim. ...

Kosher. ...

Har tyvärr inte själv vågat köra skämtet, man skulle ju själv bli rätt sur när man ser fram mot en rejäl kulinarisk tre rätter flygplans middag och de kommer med nåt annat.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

IT-snubben

Medlem
Om du velat att han skulle lära sig den "hårda" vägen så kanske en beställning av special mat skulle överraskat;...

... man skulle ju själv bli rätt sur när man ser fram mot en rejäl kulinarisk tre rätter flygplans middag och de kommer med nåt annat.

Fast frågan är hur mycket som faktiskt går att ändra efter att boarding pass är utskrivet.
 
Toppen