Senaste nytt

Ännu en 100% Hilton poängkampanj med ny limit året ut

M.K

Medlem
6CBE6C13-6014-4441-8B4C-C2B5E0EDCCCE.jpeg

Dessa 100% kampanjer från Hilton med poängköp från 10k till 160k points har pågått konstant i år.

I våras köpte jag många med 100% bonus tack vare MR kampanj. Nu senast på SAS MC dubblapoäng helg köpte jag ytterligare lite från samma synliga årslimit på 160k points före bonus.

Idag fick jag ett nytt mail där de återigen erbjuder nya 320k points i samma kalenderår. För er som också köpt vid årets tidigare kampanjer fungerar det förmodligen att köpa hela 720 000 HH points från samma konto i år. Detta är nytt men kanske inte så konstigt med tanke på världsläget.
 

Groggman

Medlem
Några tips vilka hotell man skall använda poängen till? Lit sugen på att köpa men är det värt det. Är HHG med 200K poäng
 

M.K

Medlem
533E244F-2D85-4281-A94E-169326C8C73E.jpeg


Personligen köpte jag upp mig för att eventuellt kunna förverkliga drömmen om en Water Villa på Maldiverna till mycket bättre pris. Jag har besökt Seychellerna rejält tidigare och vill även njuta detta!
Motsvarande pris per natt för mitt exempel är från $976+skatter per natt.

I ditt fall kostar det alltså $900 ~8000SEK för att säkra 380k och fem nätter (med en natt gratis som HHG) på nästan alla Hiltons finaste hotell.
 
Last edited:

Johans00

Medlem
Visa bifogad bild 113862

Personligen köpte jag upp mig för att eventuellt kunna förverkliga drömmen om en Water Villa på Maldiverna till mycket bättre pris. Jag har besökt Seychellerna rejält tidigare och vill även njuta detta!
Motsvarande pris per natt för mitt exempel är från $976 per natt.

I ditt fall kostar det alltså $900 ~8000SEK för att säkra 380k och fem nätter (med en natt gratis som HHG) på nästan alla Hiltons finaste hotell.
Vad ligger transfer och skatt på på Conrad? Kollar på något liknande med mina poäng.
 

M.K

Medlem
@Johans00 Jag tror inte det är några skatter alls där på awards, och sjöplanet ligger på knappt $600 t&r per person vad jag sett. Garanterat någon här på BC som redan varit där och kan svara mer exakt.
 

Tostarp

Medlem
Har varit där några ggr. Men det har dekat ner sig lite på sistone.
Har använt poäng nästan alla gångerna men hade inte lagt pengar. Det är helt enkelt FÖR dyrt i förhållande till vad du får. Därutöver är allting snordyrt på plats. Räkna med SEK 40-50.000 per vecka bara för att äta o dricka plus transfer på SEK10.000 för två så springer det snabbt iväg...
 

Renato

Medlem
Visa bifogad bild 113799
Dessa 100% kampanjer från Hilton med poängköp från 10k till 160k points har pågått konstant i år.

I våras köpte jag många med 100% bonus tack vare MR kampanj. Nu senast på SAS MC dubblapoäng helg köpte jag ytterligare lite från samma synliga årslimit på 160k points före bonus.

Idag fick jag ett nytt mail där de återigen erbjuder nya 320k points i samma kalenderår. För er som också köpt vid årets tidigare kampanjer fungerar det förmodligen att köpa hela 720 000 HH points från samma konto i år. Detta är nytt men kanske inte så konstigt med tanke på världsläget.

Hej jag har en fundering, jag har aldrig köpt poäng från HH. Tänkte kanske göra det.
Är det verkligen värt det?
Jag ser inte värde i det.
Jag tog 160k poäng + 160k poäng =320k poäng
Kostade 1600 dollar.

Sen tog jag hilton bomonti i Istanbul som exempel.
En natt kostar 147 euro och en natt med poäng kostar 67000 poäng. Om jag ska dela 320k poäng i 67k poäng så blir det 4,77 nätter om jag ska ta 147€ x 4,77 nätter = 701€

Så jag ser inte värdet i poängen eller har jag glömt något?
För jag har 2 inplanerade Hilton vistelser på G.

Tack på förhand.
 

Attachments

  • Screenshot_20201011-202517.jpg
    Screenshot_20201011-202517.jpg
    41 KB · Visningar: 124

Tonton

Medlem
Hej jag har en fundering, jag har aldrig köpt poäng från HH. Tänkte kanske göra det.
Är det verkligen värt det?
Jag ser inte värde i det.

Jag har kommenterat detta tidigare, kring värdet av poängen. Refererar till:

Detta:
Som alltid med dessa kampanjer från Hilton - det är, i princip, enbart värt om man har något specifikt hotel i sikte.

I och med att man köper poängen för 0,005 USD så måste man få ut mer än det för att vara värt det.

Som referenspunkt så har jag 13 hiltonnätter inplanerade i sommar - av dessa så valde jag att köra 10 på award - På dessa 10 nätter får jag ut
0,0059 USD. På de andra 3 nätterna var jag inte i närheten av att få ut 0,0045 (för mina ihoptjänade poäng - ej köpta) som är min egna referenspunkt för vad som är värt, och jag valde därför att casha.

Detta:
Hiltonpoäng - ja, till att börja med är ovan siffror är efter kompensation. Vad jag fick ut i värde av dessa poäng? Uträknat vid tidpunkten för vardera bokningstillfälle så fick jag ut totalt 0,0132 USD/poäng (0,0052 USD/poäng om vi tar bort alla kompensationer ur ekvationen). Av alla mina 12 nätter på olika Hiltonhotell så valde jag att betala i cash för 3 nätter. Detta på DoubleTree Westminster samt HGI Mongkok då värdet för poängredemption var riktigt kass på dessa ställen (0,0027 USD/poäng).

Värt att ta i beaktning är att jag inte nyttjat "fifth night free" en enda gång på resan. Med tanke på att jag ändå lyckades få ut 0,0052 USD/poäng utan att ta kompensation i beaktning så kan det, ifall man spenderar lite tid, vara värt att köpa poäng när Hilton har sina återkommande kampanjer där se säljer poäng för 0,005 USD/poäng, även för att bo på billigare hotell. Det handlar helt enkelt om att vara lite flexibel och kreativ.


och detta:
Jag har under veckan precis börjat boka upp min sommarresa.

Har 5 awardnätter bokade på fyra olika Hiltonhotell. Cash rate för dessa 5 nätter hade blivit 810,2 USD. Nu betalar jag istället 121 000 Hiltonpoäng - Med andra ord så får jag ut 0,0067 dollar per hiltonpoäng. Det går absolut att optimera bättre, likt @Senator exempel ovan. Min egna riktlinje är dock att alltid få ut minst 0,0045 dollar på hiltonpoäng när jag gör redemption. Då är det fortfarande ett helt okej värde, och i slutändan brukar jag ändå alltid tänka "Earn and Burn" sålänge det inte är en jättedålig deal jag har framför mig.

Det går ju att köpa Hiltonpoäng för 0,005 under kampanjerna - så det är ju värt att ha i åtanke :)

F.ö är tipset att du alltid jämför värdet i USD - då det är den stora valutan inom Hilton (det poängintjäningen baseras på).

En natt kostar 147 euro och en natt med poäng kostar 67000 poäng. Om jag ska dela 320k poäng i 67k poäng så blir det 4,77 nätter om jag ska ta 147€ x 4,77 nätter = 701€

Om vi tittar på ovan exempel.
Till att börja med - att köpa poäng på nuvarande kampanjen kostar 0,005 USD/poäng.

1 revenuenatt = 147 EUR = 174 USD
1 awardnatt = 67 000 poäng

Att köpa 67 000 poäng på nuvarande kampanjen kostar alltså 335 USD. Det betyder att det är en dålig idé för detta specifika hotellet, eftersom att du då i så fall skulle köpa poäng för 0,005 USD/poäng men enbart få ut 0,0026 USD/poäng.

Om vi däremot ponerar att du planerar att bo där i fem nätter, och nyttja Hiltons "Fifth night free" - vad får vi för värde då?

5 revenuenätter = 735 EUR = 870 USD
5 awardnätter = 268 000 poäng (betalar enbart för 4 nätter)

Vad får vi för uträkning då?
Att köpa 268 000 poäng på nuvarande kampanjen kostar alltså 1340 USD. Det betyder att det är en dålig idé för detta specifika hotellet, eftersom att du då i så fall skulle köpa poäng för 0,005 USD/poäng men enbart få ut 0,0032 USD/poäng. Fortfarande dåligt, men bättre än i förra exemplet.

Det finns dock verkligen ett värde i att köpa poäng hos Hilton, men då ska man nog ha en plan för hur de ska användas - annars kan det bli en dyrköpt historia.

Edit: @Renato sorry - jag tog bort inlägget för att uppdatera det :)
 

Tonton

Medlem
För att ge dig lite mer fördjupande känsla av hur poängvärdet ligger till vid olika hotellvistelser, så har du här är mina hiltonvistelser 2020:

Skärmavbild 2020-10-11 kl. 21.51.25.png


Rent generellt kan man säga att alla ställen som har ett poängvärde om 0,004+ bör du använda poäng för, vid nyttjande av fifth night free. Sedan kan man, och bör såklart, räkna in poängintjäningen. På bilden ovan är fifth night free inte applicerad på någon uträkning.

Dock värt att observera: Jag tjänar in poäng på andra sätt än att köpa hiltonpoäng, så bortse från mitt val av att välja revenue/award - då det finns mer komplexa långsiktiga uträkningar bakom det ;) F.ö uträkningen av poängintjäning är baserad på att jag är HHD, så den kanske inte stämmer överens med vad du skulle få.
 
Toppen