Hej, min bokning är inställd. Har aldrig fått information om detta varken från Flygcity eller Brussels airlines. Avresan är från Kastrup så min fråga är om det är ARN här hemma som gäller eller i Danmark? Brussels hänvisar till Flygcity.
Nu har vi inte all information - Vad är det som du vill uppnå?
Du ska skicka till den nämnd eller motsvarighet som finns i det land där avreseorten finns. I ditt fall Danmark. Kontaktuppgifter nedan.Hej, min bokning är inställd. Har aldrig fått information om detta varken från Flygcity eller Brussels airlines. Avresan är från Kastrup så min fråga är om det är ARN här hemma som gäller eller i Danmark? Brussels hänvisar till Flygcity.
Du ska skicka till den nämnd eller motsvarighet som finns i det land där avreseorten finns. I ditt fall Danmark. Kontaktuppgifter nedan.
Visa bifogad bild 110059
Det konstigaste är att Brussels hävdar att min bokning inte finns men att biljetten är giltig. Jaja, får dra iväg en anmälan och se hur det går ... med danska och allt.
Ja och ja. Det är en synnerligen aktiv aktör (>än Allmänna Reklamationsnämnden) med betydligt bättre och större fokus på just flyg - sannolikt drivet av betydligt fler klagomål. Länken nedan går till deras särskilda sida för flygrelaterade ärenden.Är det ngn som har erfarenhet av att skicka ett ärende till danska ARN? Har de t.ex liknande tolkning som svenska ARN?
En stämning/kronofogdeansökan är något som kostar både tid och pengar. Nu kan man förvisso kräva kronofogdens avgifter utöver själva skulden men måste själv ligga ute med avgifterna under hela kravtiden och nedlagd tid får du aldrig tillbaka.I mitt fall har jag ett stort krav på Air Canada (AC). Har visserligen begärt kortreklamation, men om jag även skall skicka dom till ARN plus ev. KFM också, vilken blir då juridisk motpart AC's kontor i CPH...? Som nu inte verkar vara Företaget Air Canda Corp... utan ett ombud... Men de kan väl inte juridisk stå till svar i ersättnings fall...??