Senaste nytt

Avboka och få värdecheck (SAS och effekterna av covid-19)

Shoreline

Medlem
Fick min 11:e maj-flygning inställd idag. Ringde supporten och avbokade mot refund. Fick avbokningsbekräftelse direkt, och muntligt löfte om att hamna på någon slags återbetalningskö – ska få mailbekräftelse när de påbörjat(?) ärendet.

Ringde igen för att även få motsvarande eurobonuspoäng enligt FAQ. Det ville dom inte kännas vid först; bara att nuvarande status förlängs ett år.

Efter att supportpersonalen konfererat med kollega/supervisor ett tag, återkom hen med att jo, jag kommer att få motsvarande statuspoäng också, även det ärendet hamnade på någon slags kö.
 

Rufus

Ny medlem
Jag bokade av en resa i Sas Plus som var återbetalningsbar och har inte fått pengarna än, bokade av på internet. Resan skulle ske i april, och jag bokade av den i början av mars, dvs innan UDs avrådan kom. Har inte ens fått ett bekräftelsemail på att resan är avbokad. Är det någon annan som bokat av resa utan att ens fått bekräftelse på avbokning?
 

Gizmokvack

Medlem
Jag bokade av en resa i Sas Plus som var återbetalningsbar och har inte fått pengarna än, bokade av på internet. Resan skulle ske i april, och jag bokade av den i början av mars, dvs innan UDs avrådan kom. Har inte ens fått ett bekräftelsemail på att resan är avbokad. Är det någon annan som bokat av resa utan att ens fått bekräftelse på avbokning?

Det tog nästan en månad innan jag gick ett bekräftelsemejl (drygt tre veckor) om att pengarna ska betalas ut.. Några pengar har jag ännu inte fått (fick mejlet i början av april)
 

chazzie

Medlem
Bokade av mot voucher i tisdags, har fått bekräftelse om att biljetten är avbokad men icke någon voucher än, men det verkar ta lite tid :)
 

Homer

Medlem
Jag bokade av en resa i Sas Plus som var återbetalningsbar och har inte fått pengarna än, bokade av på internet. Resan skulle ske i april, och jag bokade av den i början av mars, dvs innan UDs avrådan kom. Har inte ens fått ett bekräftelsemail på att resan är avbokad. Är det någon annan som bokat av resa utan att ens fått bekräftelse på avbokning?

Ja, och avbokningar av Plus Pro behandlas inte bättre än minusbiljetter

Återbetalning Plus Pro | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

mano81

Medlem
Jag bokade av en resa i Sas Plus som var återbetalningsbar och har inte fått pengarna än, bokade av på internet. Resan skulle ske i april, och jag bokade av den i början av mars, dvs innan UDs avrådan kom. Har inte ens fått ett bekräftelsemail på att resan är avbokad. Är det någon annan som bokat av resa utan att ens fått bekräftelse på avbokning?

Yes, sitter i samma läge med en bokning från mitten av mars. Har dessutom en go light där jag väntar på att få tillbaka skatterna från början av mars.
 

Homer

Medlem
Bokade av mot voucher i tisdags, har fått bekräftelse om att biljetten är avbokad men icke någon voucher än, men det verkar ta lite tid :)

Det ska det ju inte göra enligt SAS

Som et alternativ til å få pengene tilbake, tilbyr SAS en såkalt voucher i erstatning. Denne gjelder for et år og gjenværende verdi etter dette refunderes kontant. Å få innvilget erstatning i på denne måten vil gå vesentlig raskere, ifølge Eckhoff, som beskriver det som «en mer automatisert prosess».
 

chazzie

Medlem
Det ska det ju inte göra enligt SAS

Som et alternativ til å få pengene tilbake, tilbyr SAS en såkalt voucher i erstatning. Denne gjelder for et år og gjenværende verdi etter dette refunderes kontant. Å få innvilget erstatning i på denne måten vil gå vesentlig raskere, ifølge Eckhoff, som beskriver det som «en mer automatisert prosess».

Fick ett meddelande att "ett ärende har öppnats för att behandla avbokningen" eller något i den stilen.
 
Toppen