Senaste nytt

Champagnetråden

danielhog

Medlem
7C2B8F95-A40C-4F27-950F-86D378DAE214.jpeg


Kikat på den här ett tag och tänkt att det är lite GW-vin av champagne, men ändå varit intresserad av att testa. Till slut så. Inte helt dålig. Ok för priset, men finns bättre.
 

MTheC

Medlem
Blev snabbvisit på Magnusson Fine Wine för provsmakning av lite Launois idag. Tycker att deras multivintage "standard"-cuvee är bra värde för pengarna men deras vintage 2012 är ännu bättre värde för pengarna. Jag har redan köpt på mig några lådor och är nöjd med det - det enda jag inte gillar är den opraktiska formen på flaskorna. Vi testade även deras Special Club 2010, den är också väldigt bra men avviker lite från husstilen och är även väsentligt dyrare så skulle inte vara mitt första val från Launois.
IMG_20200418_145056.jpg

IMG_20200418_161355.jpg
IMG_20200418_161358.jpg
IMG_20200418_161400_1.jpg
 

Abbs

Medlem
Behöver tips på Champagne för firande nu under våren, förra året köpte jag Christian Senez Millésime 2000 vilken var mycket god.

Vad rekommenderas i prisintervallet 500-700kr?
 

MTheC

Medlem
Behöver tips på Champagne för firande nu under våren, förra året köpte jag Christian Senez Millésime 2000 vilken var mycket god.

Vad rekommenderas i prisintervallet 500-700kr?
Du har ju redan fått en del bra rekommendationer. I och med att du förra året drack en nästan 20 år gammal champagne så tänkte jag att du kanske vill ha en del som lagrats i alla fall en del så bidrar med några förslag:
José Michel & Fils | Systembolaget
Laurent-Perrier | Systembolaget
André Clouet | Systembolaget
Henriot | Systembolaget
Henriot | Systembolaget
Gisèle Devavry | Systembolaget

En som jag inte själv testat än men har köpt en låda av är:
Desbordes-Amiaud | Systembolaget
Tyckte det var lite intressant med en så pass gammal champagne tillgänglig via Systembolaget. Kan alltså inte (än) kommentera på kvalitet men får återkomma angående det.
 
Toppen