Senaste nytt

SAS Point Sharing

Delayed

Medlem
Kanske utrett redan men ägaren av gruppen kan ge övriga medlemmar två "medlemsnivåer". På en nivå kan medlemmen använda poäng, alla poäng, till vad medlemmen vill. På den andra nivån kan medlemmen inte använda några poäng alls till något alls. Så har jag i alla fall förstått att det är avsett att fungera. Det har "misstänkts" att det har funnits buggar som gjort att medlem som ej ska kunna använda poäng i vissa fall kunnat det. Jag vet inte om dessa fel är bekräftade eller om de finns idag, eller ens har funnits.

Hur som helst finns det ingen koppling till att "bara använda sina poäng" vad jag vet. Antingen har man rätt att använda gruppens samtliga poäng eller så har man inte rätt att använda ett enda. Ägaren har alltid rätt att använda alla poäng och ägaren bestämmer vilken rätt övriga gruppmedlemmar ska ha.

Screenshot from 2020-01-18 13-31-14.png
 
Alla vet att när man går med i en point sharing så är man med i den i 6 månader.
Men vet ngn hur det blir om man går ur den, hamnar man i en ny 6-månaders karantän och inte kan ångra sig alt joina ngn annan grupp?
 

Tonton

Medlem
Alla vet att när man går med i en point sharing så är man med i den i 6 månader.
Men vet ngn hur det blir om man går ur den, hamnar man i en ny 6-månaders karantän och inte kan ångra sig alt joina ngn annan grupp?

Det blir status 0 igen. Således är du fri att göra vad du vill med ditt konto. Väljer du att gå med i en point sharing-grupp igen, ny såväl som den gamla, så blir det inlåsning i 6 månader.
 

Rokka_jill

Medlem
Har problem att lägga till sambon. Dottern gick snabbt och smidigt. Sambon står det att han har fått invite (väntar svar) men han har inte fått någon . Kollat skräppost och allt
 

Davvelavve

Medlem
Har problem att lägga till sambon. Dottern gick snabbt och smidigt. Sambon står det att han har fått invite (väntar svar) men han har inte fått någon . Kollat skräppost och allt
Har också problem. Min sambo har fått länken och klickat på den men det står att hon inte accepterat ännu. Mobilsidan verkar bugga en hel del annat när jag surfar på SAS hemsida.
 

Fredde18

Medlem
Strulade för oss också och det var den sk. tvåfaktorsautentiseringen (krångligt ord...) där det ska dyka upp en ruta som sen leder till att man (den som bjuder in) får ett sms med en kod som ska fyllas i. Detta i läget (har jag för mig) när den inbjudne tackar ja osv. Prova på en annan webbläsare, jag plockade fram gamla pc:n och då gick det fint.
 

Johan Gott

Medlem
Det anses väl vedertaget på forumet att man kan applicera en voucher i efterhand om vouchern fanns vid första bokningstillfället.

Gäller det även vid följande scenario:

- Min sambo tjänade in en voucher ifjol
- Jag gjorde en bokning efter det
- Nu vill jag skapa en point sharing-grupp för oss och applicera hennes voucher på bokningen i efterhand
 

squeezen

Medlem
Det anses väl vedertaget på forumet att man kan applicera en voucher i efterhand om vouchern fanns vid första bokningstillfället.

Gäller det även vid följande scenario:

- Min sambo tjänade in en voucher ifjol
- Jag gjorde en bokning efter det
- Nu vill jag skapa en point sharing-grupp för oss och applicera hennes voucher på bokningen i efterhand
Nej har bokningen gjorts på ditt konto måste det mig veterligen också vara din voucher.

Poängen går in i en pott men inte vouchers så att säga. Kanske har någon annan testat och fått igenom men vad jag vet ska det inte fungera
 
Toppen