Senaste nytt

Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

Carlos

Medlem
SAS har dock tagit bort ersättningen för detta så ha inte för stora förhoppningar.
Men större under har ju skett.
Kom hit för att gnälla på just detta, i hopp om att det bara var jag som fick en sur agent men så verkar fallet icke vara. Nån som vet om detta är bekräftat?
 

palmen

Moderator
Kom hit för att gnälla på just detta, i hopp om att det bara var jag som fick en sur agent men så verkar fallet icke vara. Nån som vet om detta är bekräftat?
Du kommer nog inte se att SAS går ut officiellt och bekräftar detta. Man kan ju alltid försöka be om ersättning för det om man känner för det och se om något ändrats, men jag har svårt att se att de kommer erbjuda detta framöver om inget ändras drastiskt
 

TomJ

Medlem
Flög med familjen i helgen till AGP. Loggade in som EBG och hade internet fine. När frun skulle logga in fick hon meddelande att hon redan var inloggad och var tvungen att kicka ut sin första enhet om hon skulle logga in. Denne första enhet var MIN enhet.

Kan tilläggas att vi flög Plus och hon loggade in med förnamn, efternamn och bokningskod så det borde väl fungera? Någon som sett samma problem?

Dessutom är det konstigt att det kommer upp olika alternativ att logga in beroende på om man loggar in med en android eller en ipad. Även om man använder chrome på båda. På ipad loggas man in automatiskt, på android kan man välja eurobonuslogin eller bokningskod som Plus-resenär. Knepigt.
 

Stenis32

Medlem
Anekdot i ämnet, jag och tre kollegor åkte till New York med SAS i Business för ett år sedan. Wifi funkade inte och vi skickade alla in mer eller mindre likadana klagomål då vi faktiskt haft för avsikt att kunna utföra något slags arbete under resan.

Ersättning blev som följer...

Statuslös kollega: 6000 EuroBonuspoäng
Silverkollega: 5000
Guldkollega: 4000
Diamond-jag: 3000

Rätt komiskt.

Oavsett funkar ju wifi betydligt bättre nu än med gamla inloggningen där det aldrig fungerade på hemresa från USA utan handpåläggning från personalen.
 

Hachans

Medlem
Klassiskt fall av att på tok för många klagar och kräver kompensation för allt.

Kan förvänta oss andra inskränkningar på andra klassiska kompensationsområden snart skulle jag tro.
 

Stenis32

Medlem
Klassiskt fall av att på tok för många klagar och kräver kompensation för allt.

Kan förvänta oss andra inskränkningar på andra klassiska kompensationsområden snart skulle jag tro.

Om ingen klagar när saker inte fungerar som utlovat så tror alla att allt är frid och fröjd. I grunden är de klagomål jag för fram med syftet att få till förbättring och se till att wifi fungerar utan problem, sen om SAS väljer att kompensera eller inte är en helt annan sak.
 

Hachans

Medlem
Om ingen klagar när saker inte fungerar som utlovat så tror alla att allt är frid och fröjd. I grunden är de klagomål jag för fram med syftet att få till förbättring och se till att wifi fungerar utan problem, sen om SAS väljer att kompensera eller inte är en helt annan sak.

Om de flesta hade haft samma inställning hade vi inte haft en tråd som heter "Kompensation för ej fungerande wifi" där alla jämför med varandra om hur många poäng vi lyckats krama ur SAS för ej fungerande wifi.
 
Om de flesta hade haft samma inställning hade vi inte haft en tråd som heter "Kompensation för ej fungerande wifi" där alla jämför med varandra om hur många poäng vi lyckats krama ur SAS för ej fungerande wifi.

Jag håller inte riktigt med. Wifi är en tjänst vi har betalat för, och då ska den fungera. Om den inte fungerar, förtjänar vi en kompensation. Detsamma med businesstolar som inte går att vika eller mat som uteblir eller något annat.

Hade SAS haft en enkel, tydlig och publik policy för hur de värderar sådant som inte fungerar, hade den här tråden inte behövts. Men nu har de inte det, utan ger vitt skilda kompensationer beroende på (slumpen? andra kriterier?), och då behövs faktainsamlingen för att veta när man blir blåst...
 

Maja

Medlem
@Hachans du är fri att tycka som du gör, men jag håller med @Jane Insane att det är något som SAS marknadsför i sina tjänster och då ska det ingå. Levererar de inte så ska de ersätta det med 3000 EB-poäng som är samma summa som de tar för tjänsten för statuslös eller ekonomipassagerare där det inte ingår i biljettpriset.

Kan dock glädja alla som anser att man inte ska få någon ersättning för detta att jag blev tvärnekad av en manlig handläggare som är väldigt arrogant och otrevlig i tonen. Mästrande på ett otrevligt sätt. :(
 
Toppen