Senaste nytt

Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

Lagerman

Medlem
Då har jag gjort min första claim ang detta för flighten ARN-PEK den 26/10.
Skickade mail på kvällen och 10 timmar senare hade jag poängen på kontot (2000 poäng/ pax x3). Snabbt och snyggt hanterat av SAS.

Mail från kundservice nedan:

Dear Mr Lagerman,

Thank you for your reply.

I have added 6000 extra Eurobonus points to your account. The points will be avialable in a couple of days.

You are a valued customer and we hope to welcome you onboard again on our SAS flights out in the world.

Have a nice day.
Kind Regards,
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
SAS själva värderar ju sitt Wifi på långdistans till 3000 poäng, så det borde väl vara en rimlig summa att erhålla?

"Resenärer i SAS Go kan ansluta till vårt WiFi mot en avgift på 19 USD/149 NOK/149 SEK/119 DKK/15 EUR (eller 3 000 EuroBonus-poäng) för att kunna använda internet under hela flygningen."
 

Callestropp

Medlem
Fick tillbaks 3000 poäng på CPH-IAD (01-11-18) i SAS PLUS samt 1500 poäng på SAS GO EWR-CPH (14-11-18) för icke fungerande WiFi. Tack forumet för det tipset!

Tog 10 minuter innan svaren damp ner.
 

Kris

Medlem
Med risk för att trampa utanför trådens omfång. Någon som har erfarenhet av klagan/reklamation av sas wifi på short-haul? Hände mig idag. Fick ett "tack för din feedback svar" endast.
 

Kris

Medlem
Med risk för att trampa utanför trådens omfång. Någon som har erfarenhet av klagan/reklamation av sas wifi på short-haul? Hände mig idag. Fick ett "tack för din feedback svar" endast.
Blev ping pong email och sen ifyllt officiellt klagoformulär. 4k på kontot strax därefter som komp. Bra där! Side note, vill inte minnas att jag fyllt i klagoformuläret för denna typen av göromål innan, utan endast mailat diamantsupporten. Anyway, case closed.
 

Kevinator

Medlem
Försökte be om kompensation för icke-fungerande wifi på SAS-flyget mellan ARN och EWR. Fick avslag då goodwill-poäng tydligen inte delas ut varje gång och jag har redan fått det för många gånger för samma typ av ärenden (icke-fungerande wifi). Tror att jag har fått poäng totalt vid 3 tidigare tillfällen, för flygningar till Hong Kong och Peking. Är detta en ny regel eller har det alltid varit så? Man får anmäla samma typ av fel max 3 ggr då goodwill-poäng kan betalas ut... ?
 
Försökte be om kompensation för icke-fungerande wifi på SAS-flyget mellan ARN och EWR. Fick avslag då goodwill-poäng tydligen inte delas ut varje gång och jag har redan fått det för många gånger för samma typ av ärenden (icke-fungerande wifi). Tror att jag har fått poäng totalt vid 3 tidigare tillfällen, för flygningar till Hong Kong och Peking. Är detta en ny regel eller har det alltid varit så? Man får anmäla samma typ av fel max 3 ggr då goodwill-poäng kan betalas ut... ?
Jag fick inga poäng sist i C som EBD till Washington. Bara en ursäkt...
 
Toppen