Hur bokar man med Corporate deal?
Man måste vara anställd på ett bolag som har avtalspriser med t.ex. Hilton. Eller, som i mitt fall, har jag access till avtalspriser som konsult/leverantör till stora bolag. Jag har som minimum, 12% på flexpriser på alla Hiltonhotell i världen som gör att jag aldrig köper pre-paid.
Hotell: Conrad London St. James
Datum: 30:e nov till 3:e december
Bokat rum: King Superior x 2
Uppgradering: Rum 2 till mina förälder King Deluxe, mitt från Superior --> Deluxe --> Executive --> Junior Suite --> Deluxe
Antal nätter: 3
Status: HHD
Vad skall jag säga? Mailade lite med hotellet innan avresa. Vi hade en svår situation då Junior var krasslig så vi behövde vänta lite innan vi åkte iväg. Såg att mitt rum hade gått från Superior --> Deluxe. Talade med Guest Manager som ändrade till Executive. Kom till incheckning och det var åter Deluxe. Påpekade lite fint att det stod Executive i appen två timmar tidigare. Beklaagde att det hade blivit ett misstag. Uppgraderat till en Junior Suite, och den var junior i storlek
Men det var inte problemet...
Suiten låg på andra våningen med fönster ut mot gatan, SAMT att tunnelbanan gick precis under rummet. Så vi sov dåligt, och denna gången var det inte Juniors fel. Så vi bad om en nedgradering till vanligt rum de två sista nätterna.
Hotell: Hilton Zurich Airport
Datum: 11-12 december
Bokat rum: TWIN HILTON GUESTROOM
Uppgradering: Queen Executive
Antal nätter: 1
Status: HHD
Hotell: Hilton Diagonal Mar Barcelona
Datum: 12-13 december
Bokat rum: KING POOL VIEW
Uppgradering: King Executive Ocean View
Antal nätter: 1
Status: HHD