Senaste nytt

Amex centurion - fördelar?

RobHK

Medlem
Om du behöver fråga är du inte aktuell för kortet. :)

Jag är absolut inte aktuell för kortet, även rätt ointresserad av dessa "tjänster". Platinum kortet däremot om man verkligen maxar har man ju faktiskt användning av, flickvännen har ett och t.ex. här i HK ingår bio 2-4-1 på torsdagar/fredagar, vilket är nice.
 

Dogge

Ny medlem
Tack för alla svaren. Jag förstår helt klart värdet av kortet och var mest nyfiken på om det fanns någon fördel jämfört med platinum.
 

evr

Medlem
Dom största skillnaderna nu efter platinum försämrats är väl följande:

Concierge (personlig relationship manager)
Fler inbjudningar till event
Meet and greet, VIP säkerhetskontroll på utvalda destinationer när du bokar C/F genom Travel.
1.5 MR/SEK istället för 1/1
Bättre status på en del, inte alla, hotell/hyrbil
Bättre erbjudanden på flyg/hotell med samarbetspartners
Möjlighet att boka privatjet, limousin mm
Tillgång till Deltas lounger

Det viktigaste står nog i inbjudan som du fått, generellt känns det som svenska centurion är lite sämre än tex us och uk
 

El Oso

Medlem
Fördelar? Om du nu fått en inbjudan så är det bara ringa numret på inbjudan och tala en/din framtida "Relationship Manager". Så kommer han eller hon säkerligen kunna ge dig alla förmåner ;). För mig försökte dem sälja in just detta med "Relationship Manager" tills jag berätta att jag redan har tjänsten. Men beroende på vad du har för behov och vanor så kanske det är SUPER att ha just den extra hjälpen och framförallt slippa ha någon snorkig 19 årig som hjälp, och alltid ha samma personer (max 2) 24/7.
 

evr

Medlem
Att man har en personlig RM 24/7 är sanning med modifikation, du har din svenska rm 8-17 vardagar, övrig tid blir man kopplad till England.
 

hg1980

Medlem
Hijackar denna tråden med en borderline OT-fråga: Vad är kriterierna för att bli inbjuden till Centurion? Är det spend på enbart Platinum som kvalificerar eller tittar de även på Elite? Jag har Elite och Platinum, har i stort sett noll i Spend på Platinum men 1,5miljoner hittills i år på Elite. Hoppas lite på en Centurion inbjudan men kanske är helt fel på det?
 

Dogge

Ny medlem
Jag har ingen dessvärre. Har inte fått nån klarhet i vilka kriterier dom baserar en invite på eller vilka kort dom tittar på. Jag hade amex platinum när jag fick inviten.
 

agehall

Medlem
Jag har Elite och Platinum, har i stort sett noll i Spend på Platinum men 1,5miljoner hittills i år på Elite. Hoppas lite på en Centurion inbjudan men kanske är helt fel på det?
Du kan nog glömma en inbjudan med sådan spend. Jag såg iallafall inte till någon sådan trots ett flera års spend i den storleken. De som jag känner som har AmEx Centurion (och visserligen inte är bosatta i Sverige) har betydligt högre spend än så.
 
Toppen