Senaste nytt

SAS Plus - ekonomi på United?

daviden

Medlem
Hej,

Blev väldigt förvånad när jag checkade in idag på kastrup.
Min, på SAS webbplats, bekräftade plats 12B på United-flyget blev helt plötsligt 25E. Min 11D på United hem är nu 25F.
Jag betalade för SAS Plus Saver, för hela resan. Något som också bekräftas på SAS webbplats. Där bekräftas även mina valda platser, verkligheten är en annan.

Frågan är om det här är korrekt, eller om jag ska ligga på om någon slags lösning/ersättning. Har jag missat någon paragraf?

FullSizeRender.jpg
 

Canadien

Medlem
Mysteriet löst. Tack för snabbt svar. :)
Då är alltså platsbokningen på SAS webbplats mer av ett önskemål?
Ja, och när jag pratat med SAS per telefon så har de sagt att man ibland kan välja Eco Comfort men att de platserna oftast rensas till förmån för Uniteds statuspassagerare när det närmar sig avresa.
 

Senator

Moderator
Tyvärr är SAS Plus bara "vanlig" ekonomi på United och garanterar ingen plats i Uniteds främre del.

Och i frågan om "ersättningen" så finns det ingen garantier om platser. Min erfarenhet är att kan vara lite problem mellan de Amadeusbaserade system som SAS och Lufthansagruppen använder och Uniteds system. Jag har haft problem även med United First på en Lufthansabokning.

Mitt tips är att skapa en profil på United om du inte har det, lägga till din SAS bokning där och boka platser där.

Det bästa du kan göra är att fråga United på plats i USA om du redan är på resande fot.
 

daviden

Medlem
Ja, och när jag pratat med SAS per telefon så har de sagt att man ibland kan välja Eco Comfort men att de platserna oftast rensas till förmån för Uniteds statuspassagerare när det närmar sig avresa.
Då var den biten också löst.
Inte utan att man känner sig lite snuvad när det står Plus på hela resan.

Nåja: Learn from this.
 

daviden

Medlem
Tyvärr är SAS Plus bara "vanlig" ekonomi på United och garanterar ingen plats i Uniteds främre del.

Och i frågan om "ersättningen" så finns det ingen garantier om platser. Min erfarenhet är att kan vara lite problem mellan de Amadeusbaserade system som SAS och Lufthansagruppen använder och Uniteds system. Jag har haft problem även med United First på en Lufthansabokning.

Mitt tips är att skapa en profil på United om du inte har det, lägga till din SAS bokning där och boka platser där.

Det bästa du kan göra är att fråga United på plats i USA om du redan är på resande fot.
Struntar i det nu - kommer inte hinna. Har 1.5 h i Chicago.
Över atlanten blir det iaf C. Dock i LN-RKP, men ändå.
 

Brandten

Medlem
Då var den biten också löst.
Inte utan att man känner sig lite snuvad när det står Plus på hela resan.

Nåja: Learn from this.
Ingen idé att starta likadan tråd. Också bokat SAS Plus nu och riktigt tråkigt att få Economy när det står Plus hela vägen. :(

Har då alternativet att lägga 93 USD på ORD-LAS och/eller 3353 USD på LAS-ORD... eller bara sitta kvar längst bak i bussen och se glad ut.
 

Senator

Moderator
Ingen idé att starta likadan tråd. Också bokat SAS Plus nu och riktigt tråkigt att få Economy när det står Plus hela vägen. :(

Har då alternativet att lägga 93 USD på ORD-LAS och/eller 3353 USD på LAS-ORD... eller bara sitta kvar längst bak i bussen och se glad ut.

Minst lika tråkigt som det är för mig som har bokat United Polaris LHR-EWR på söndag och ”måste åka” SAS Plus ARN-LHR
 

AABack2ARN

Medlem
Ingen idé att starta likadan tråd. Också bokat SAS Plus nu och riktigt tråkigt att få Economy när det står Plus hela vägen. :(

Har då alternativet att lägga 93 USD på ORD-LAS och/eller 3353 USD på LAS-ORD... eller bara sitta kvar längst bak i bussen och se glad ut.

Och det kan gladeligen stå SAS Business hela vägen men amerikanska inrikessegmentet hamnar i ekonomi (delen längst bak i bussen) :(

USD3353 för LAS-ORD känns som ett fyyyynd ;) 93USD för ORD-LAS känns rimligt :)
 
Toppen