Senaste nytt

[Business Class] Florens - //DESTINATION// - Dusseldorf från 5.500 SEK T/R

Direktorn

Medlem
Alitalia vill inte att direktorn ska ut och åka. De har via Expedia meddelat att de avbokat 3 st flyg till Seychellerna. Jag har då begärt avbokning av min resa och Alitalia har lovat att betala tillbaka pengarna till mig.
 

ZZZebra

Medlem
Jo, man har ett avtal med flygbolaget om transport mellan A och B, egentligen inte via C, D, E och F i det här fallet, sedan är det ganska uppenbart att man försökt nyttja kryphål och felaktigheter för att boka biljetter till ett helt orimligt pris för den rutten (via C, D, E och F).

Vad skiljer detta från en routing som ARN-OSL-SVG-LHR som inkluderar stopover i OSL och SVG? Menar du på fullt allvar att det är okej att säga till kunden att hen skall åka ARN-LHR direkt? Om det är stopovers, dvs olika resdagar vilken dag vill du skicka kunden raka spåret till LHR?
 

pep

Medlem
Hvorfor gælder mistake fares ikke begge veje i tilfælde af cancellation? Hvis jeg booker en error fare og bliver cancellet, da skal det modsatte være gældende: Jeg booker uforvarende en billet som jeg opdager at jeg kunne have booket meget billigere andetsteds: ærgo: pengene tilbage!!!!
 

Direktorn

Medlem
Den första av mina 2 resor , Avresa 6e April, hade blivit ändrad idag till FLR-FCO-DUS, ringde expedia och ville avboka med full återbetalning, agenten jag pratade med hade inte hört om detta problem, hon ringde dock Alitalia medans jag väntade och fick klartecken på att biljetten är fullt återbetalningsbar varpå resan cancelerades och nu är enligt henne en återbetalning på väg.

Min andra resa som är bokad i Oktober ligger kvar så hon ville inte röra den innan Alitalia varit inne och ändrat så jag får ringa igen när det sker.

Hon nämnde att flygbolaget skall göra återbetalning och att de har 2 till 12 veckors återbetalnings tid så nu blir det att kontakta American Express, där har kostnaden för resorna blivit bokförda som expedia.se Stockholm så borde ju vara expedia som återbetalar och inte Alitalia.

Har du ringt Amex? Vad sa de till dig om detta?
 

Traveller

Medlem
Jag har nu talat med Expedia som i sin tur har tala med Alitalia. Full återbetalning blir det och det skall synas inom 7-10 dagar på kortet.
 
Toppen