Senaste nytt

Förändringar i SAS EuroBonus American Express®

KiMeister

Medlem
Jag skulle tro att det helt enkelt är samma upplägg som på Diners. Vill man kunna delbetala så kan man ansöka om kreditlinan. Vill man inte så kan man fortsätta använda det som ett betalkort. Mina två cent

Det vore ju fantastiskt bra. Får ringa Amex på måndag och försöka få ett besked. Tråkigt om man ska tvinga in kunderna i kredit. För mig är upplägget med betalkort helt suveränt.
 

ekf

Medlem
Jag undrar om vi inte hade (SAS korten) rabatterade inträde på flygplats loungerna i Sverige innan?
Jo det ser ut att vara borta, men troligen kommer dom som har dom här korten ändå in i nån lounge. Gratis var det ju inte heller
Ja, 90kr/inträde på Menzies lounger på ARN och GOT. Jag har använt loungen på GOT flera gånger, så om detta stämmer så är det en tråkig försämring.
 

dala

Medlem
Välkomstbonusen för Elite verkar vara borta, finns för Premium. Undrar hur de gör med värvningar framöver, hittar ingen info om det.
 

ekf

Medlem
När man värvar så finns den kvar som innan. I alla fall enligt Info via värvningslänken.
Jag et inte hur det ser ut på Elite-sidan, men för som har premium står det "Snart blir SAS Premium ännu bättre! Återkom senare eller välj ett annat Kort nere till vänster.". Det tolkar jag som att infon som står längre ner är den "gamla", exvis är infon om loungeaccess kvar...
 

Impendill

Medlem
Jag et inte hur det ser ut på Elite-sidan, men för som har premium står det "Snart blir SAS Premium ännu bättre! Återkom senare eller välj ett annat Kort nere till vänster.". Det tolkar jag som att infon som står längre ner är den "gamla", exvis är infon om loungeaccess kvar...

Ser nu att det ser likadant ut. Jag klickade aldrig vidare första gången men när jag gör det står det "Snart blir SAS Elite ännu bättre! Återkom senare eller välj ett annat Kort nere till vänster."
 

Beherit

Medlem
Sitter och lusläser de nya villkoren för nya kreditkorten. För er som vill veta kreditgränserna så finns de listade i en tabell på sista sidan för samtliga AmEx SAS kort: https://www.americanexpress.com/se/content/pdf/creditcards/sekki-sas-premium.pdf

Egentligen ganska intetsägande eftersom spannen är så stora och det står inget om vilka kriterier som används när de sätter kreditgränsen.

Jag hoppas innerligt de inte tar efter Diners Club's nya dumhet att få lov att godtyckligt göra kreditupplysningar även när man varit kund en längre tid. Just det här stycket i de nya användarvillkoren kan tolkas brett (sid 2, §1.1): "...kan komma att omprövas om Kontohavarens ekonomiska situation så påkallar."

Nåja, jag är glad så länge jag får behålla mitt betal-AmEx. Förr eller senare lär de dock fasa ut dem och tvinga på sina befintliga kunder kredit-AmEx.
 

JohanA

Medlem
Förfallodatum för mig har alltid varit runt den 28:e. Med eFaktura så är det inga problem även om man är ute och reser så man inte kan kolla posten.
 
Toppen