Senaste nytt

Förändringar i SAS EuroBonus American Express®

Platinum

Medlem
De skriver ju att det är samma förmåner, med enda skillnaden att det verkar finnas möjlighet till avbetalning.

De nämnde att det kommer vara "låst" fram tills tidigast årsskiftet. Om utseendet och möjlighet till avbetalning är de enda ändringarna så känns det som en orimligt lång tid? Men håller med, inte så hajpad formulering direkt.
 

seat56f

Medlem
Kan det långa uppehållet ha med någon typ av juridik att göra? I någon tråd pratades det ju om att det inte var ok att förskottsbetala in vid stora köp eftersom Amex inte hade den typen av banktillstånd? Kanske är samma tillstånd som krävs för att tillhandahålla delbetalning? (Det blir mer likt att ha ett konto hos Amex med en kredit knuten till, på samma sätt som de flesta andra kreditkort fungerar.)
 
Kan det långa uppehållet ha med någon typ av juridik att göra? I någon tråd pratades det ju om att det inte var ok att förskottsbetala in vid stora köp eftersom Amex inte hade den typen av banktillstånd? Kanske är samma tillstånd som krävs för att tillhandahålla delbetalning? (Det blir mer likt att ha ett konto hos Amex med en kredit knuten till, på samma sätt som de flesta andra kreditkort fungerar.)
Intressant tanke, jag fick ganska nyss svara på en enkätundersökning från Amex om jag skulle vara intresserad av delbetalning och liknande tjänster (vilket jag förvisso inte var, men uppenbarligen andra)
 
Kan det långa uppehållet ha med någon typ av juridik att göra? I någon tråd pratades det ju om att det inte var ok att förskottsbetala in vid stora köp eftersom Amex inte hade den typen av banktillstånd? Kanske är samma tillstånd som krävs för att tillhandahålla delbetalning? (Det blir mer likt att ha ett konto hos Amex med en kredit knuten till, på samma sätt som de flesta andra kreditkort fungerar.)

American Express fick redan i somras tillstånd av finansinspektionen för utgivande av konsumentkrediter så juridiken skall nog vara på plats. Men gissningsvis är det stora förändringar av IT system då nu kraven blir betydligt högre.
Företagsregistret: Detaljerad information - Finansinspektionen
 

MrDollar

Medlem
Är det risk för att 2-4-1 försvinner iom nya "möjligheten" att kunna delbetala? Folk som sätter sig i skuld bara för att få ut pengar + en 2-4-1??
 

agehall

Medlem
Är det risk för att 2-4-1 försvinner iom nya "möjligheten" att kunna delbetala? Folk som sätter sig i skuld bara för att få ut pengar + en 2-4-1??

Tycker du själv att "kortet kommer att ha samma förmånder som tidigare" innebär en sådan risk?

Nog för att vi gillar att spekulera, men just nu så pekar ju all info på att det inte kommer att ske några förändringar alls i förmånerna iochmed det som just nu sker. Om det vid ett senare tillfälle sker ändringar, ja det kommer det säker att göra, men det är inget vi vet något om nu och det får vi ta när det annonseras att det ska göras ändringar. Tills dess tycker iaf jag att AmEx kommunicerat rätt tydligt vad som gäller.
 
Toppen