Senaste nytt

Vilken checkin-väska använder du?

Smuffe

Medlem
Jag fick den till ett billigt pris via en kollega så är det någon som är intresserad så har han ett par stycken över till reducerat pris. :)

@ekf Absolut, har den mindre i kabinstorlek också men behöver byta hjul och skaffa lite facklösningar, bl.a. för laptop och annat i locket.
Helnöjd med båda.
När jag åkte ner till Manila med iM2720 med ett antal böcker, lite go-fika flaskor och annat och en Burton fullsmetad med kläder som incheckade landade jag på 53kg varav kläderna vägde mest.
Med ett lås på Peli'n så är den riktigt bra och skyddar innehållet oavsett vad bagagepersonalen utsätter den för. :)
 

Valley

Medlem
Samsonite Lite-Locked

Börjar väl bli kompis med den. Så länge den rullas/dras fram. Annars är den som konstruerat den troligtvis dum i huvudet (på riktigt). Att sätta handtaget på sådant sätt att den svänger inåt när man går........:mad:
Ur hållbarhetssynpunkt får jag ju säga att den är kanon. Har vänner som är inne på 2:a eller 3:e väskan under samma tid jag haft min. Teleskophandtag som ger upp och inte går att trycka in (så man bryter helt sonika av skiten jäms med väskkanten) eller som plötsligt släpper sitt fäste och följer med ända upp ur väskan, och så standardproblemen med hjul som bara ramlar isär.

Får se hur den mår om 20 år, så den kan jämföras med min Sam Oyster som fått så mycket stryk att den inte skall vara i livet efter snart 30 år :p
 

Andreas Q

Medlem
Använder några olika Titan-väskor, alla med 4 hjul. Kan inte rekommendera Titan, de går sönder hela tiden. Får förvisso nya av flygbolagen för jämnan så de hinner inte bli så gamla.
I valet mellan 2 och 4 hjul hade jag alla gånger satsat på det senare.
Ja hur gör man för att de skall hålla???

Har Titan xenon största varianten och idag förstörde SAS den sjätte väskan på 4 år. För första gången så gick skalet sönder och inte hjul/handtag vilket är det vanliga.

Vill undvika att vara tjenis med bagage claim på CPH.....
 

SNIFF

Medlem
Nu har jag uppgraderat mig en aning!
ping @Johanna ;)

Tack till BC:aren som flög hem den i ANA First åt mig!
upload_2016-7-30_15-55-18.png
 
Last edited:
Har hållt på med mjuka "trunk"-väskor, både haglöfs och någon no-name som vi köpte i Fishermans Wharf av alla ställen. Det har funkat väldigt bra, framför allt på skidresor där man sällan kan dra runt på väskan samt behöver kunna trycka in den i bussar och liknande.

Testade dock den här på senaste resan: American Tourister Bon Air 4-wheel Spinner 66cm medium suitcase Flame Orange. Köpte den primärt för att det var billigt. Verkar hålla rätt bra. Färgen drog till sig extremt mycket smuts dock.
 
Toppen