Senaste nytt

Handelsbanken höjer årsavgiften på kreditkorten.

SNIFF

Medlem
Handelsbanken höjer avgift för populärt kort | SvD

"Handelsbanken säger i en kommentar att nya EU-regler kring mellanbanksavgifter visserligen kommer att påverka banken men att de avgiftshöjningar man nu aviserar inte har med det att göra." Tack @JPMorgan för påpekandet!

Årsavgiften för:
  • Bankkort Mastercard höjs med 50 kronor till 300 kronor
  • Bankkort Maestro höjs med 105 kronor till 300 kronor
  • Handelsbanken Platinum får en höjning med 500 kronor till 2 400 kronor.
 
Last edited:

FF#1

Medlem
Handelsbanken höjer avgift för populärt kort | SvD

Som en konsekvens av att EU skapar nya regler för marknaden höjer Handelsbanken årsavgiften på sina kort.

Årsavgiften för:
  • Bankkort Mastercard höjs med 50 kronor till 300 kronor
  • Bankkort Maestro höjs med 105 kronor till 300 kronor
  • Handelsbanken Platinum får en höjning med 500 kronor till 2 400 kronor.

"Ogilla" Det var ju inte bra. Har Deras med Platinum med bra rabbat vilken nu blir bra mycekt sämre.
 
J

JPMorgan

Guest
Läste du artikel?

Som en konsekvens av att EU skapar nya regler för marknaden höjer Handelsbanken årsavgiften på sina kort.

'Handelsbanken säger i en kommentar att nya EU-regler kring mellanbanksavgifter visserligen kommer att påverka banken men att de avgiftshöjningar man nu aviserar inte har med det att göra.'
 

SNIFF

Medlem
Läste du artikel?

'Handelsbanken säger i en kommentar att nya EU-regler kring mellanbanksavgifter visserligen kommer att påverka banken men att de avgiftshöjningar man nu aviserar inte har med det att göra.'

Ja, undrar dock om det där är en redigering i efterhand, jag postade inte direkt när jag läste artikeln.
Jag ska uppdatera mitt inlägg så att det givetvis återspeglar rätt information!
 

SNIFF

Medlem
Frågan är ju om man kan säga upp sitt skitkort hos dem... [Har ett MC jag använder ungefär 1 gång per år plus 5-10 gånger i bankomater]
Kolla om man då måste stänga sitt konto p.g.a det.

Jag har ett issue med ICA Banken om detta.
Om man vill säga upp sitt ICA Maestro-kort så måste man även säga upp kontot som ICA-kortet är bundet till...
 
A

Aurora

Guest
Jaja, da er det bare å si opp MC'et, jeg bruker det jo A L D R I. Har de noen gratis alternativ til kontokort?
 

Moco

Medlem
Kolla om man då måste stänga sitt konto p.g.a det.

Jag har ett issue med ICA Banken om detta.
Om man vill säga upp sitt ICA Maestro-kort så måste man även säga upp kontot som ICA-kortet är bundet till...

EU-reglerna ger väl en rätt till ett konto oavsett?
 
Toppen