Skal du ut å reise med Japan Airlines i morgen på en av deres utvalgte destinasjoner kan du være så heldig å få smake et glass av årets Beaujolais Nouveau. Vinen slippes alltid på markedet den 3de torsdagen i november hvert år. 

Det er kanskje ikke årets heftigste vinopplevelse, men definitivt en vin vel verdt å smake. Beaujolais Nouveau-vinene er en smak av årets første druehøst, og smaken varierer fra år til år. Siden disse vinene ikke har blitt lagret, oppleves de som svært ferske, noe de da også er, men dette er så visst ikke ensbetydende med en dårlig smaksopplevelse. I de senere år har produsentene lagt ekstra mye arbeid å ta frem viner som er velsmakende, og i år velger Japan Airlines å tilby den første franske druehøsten i glass til sine passasjerer ombord på utvalgte flygninger i morgen torsdag 15.november.

Produsenten Pierre Ferraud er en renommert produsent som har laget Beaujolais siden 1882, og har mottatt flere utmerkelser for sine viner. Og i morgen kan disse oppleves ombord hos Japan Airlines og i enkelte av deres lounger. De ufiltrerte vinene skal pares sammen med egne retter som sereveres til First og Business Class passasjerene ombord på flygninger mellom Japan og Chicago, Dallas Fort Worth, Boston, New York, Los Angeles, San Diego, Vancouver, San Francisco, Honolulu, Kona, London, Frankfurt, Helsinki, Paris, Sydney, Melbourne, Singapore, Kuala Lumpur, Delhi, Jakarta, Manila, Hanoi, Ho Chi Minh, Bangkok og Hong Kong.