Japan Airlines anstrenger seg nå ekstra for å gi en best mulig opplevelse ombord for de reisende i business – og first class. Stikkordene er nye spennende retter ombord kreert av kokker med Michelin-stjerner på samvittigheten. En annen del av opplevelsen skal være de nye toalettveskene.

Fra og med slutten av februar kommer reisende i first og business class på langrutene til og fra Japan kunne nyte elegante toalettvesker utformet av italienske ETRO som er et luksuriøst italiensk varemerke.

5c9fc2a2497e04f471e583159bb6527230817879

Toalettvesken som skal deles ut på flyvninger til Japan er utformet av Tatsumura Textile, en kjent produsent i Kyoto. Vesken er vevet i tradisjonelt kikkio-mønster og prydet med selskapets logo med en trane.

Tatsumura

Fargepaletten vil endres etter hvert som tiden går – og det hele baserer seg på de fire årstidene slik japanerne ser de fargene (vår – blå, sommer – rød, høst – hvit og vinter – svart).

4b290e93ddbd53ffecf8144bc3b6bf125b6a89ed

I tillegg til de nye toalettveskene har selskapet akkurat opplyst at de skal lage en ny japansk meny for reisende i first class på internasjonale ruter. Den er laget av to kokker som tilsammen kan skilte med tre stjerner i Michelin-guiden. Menyen vil være tilgjengelig på utvalgte ruter fra og med 1.mars.

De to kokkene har for øvrig utarbeidet de øvrige menyene ombord og heter Hideki Ishikawa som er eier og kjøkkensjef på Ishikawa i Kagurazaka i Tokyo, og Kouji Koizumi kjøkkensjef på Ishikawas søsterrestaurant Kohaku som har spesialisert seg på å lage japanske retter med en spennende vri.