Senaste nytt

Vilken lounge i Frankfurt vid ankomst i Asiana First och vidare i Lufthansa Business.

THAI använder Lufthansas lounge i Frankfurt.
Man får tillgång till Senator lounge/Business class lounge när man flyger i First class med icke Lufthansagrupps Star Alliance flygbolags flygning samma dag men inte till First class terminal eller First class lounge.

http://www.lufthansa.com/us/en/Lounge-types-and-access

Även Welcome loungen var tydligen starkt begränsad.. eå ankomst *A avresa LH funkar inte heller...?
Så då återstår då enbart Business loungerna, då vi åker vidare med SK/LH i Plus/Business...?
Vet någon om de har duschar i någon av Business Loungerna...?
 

palmen

Moderator
Även Welcome loungen var tydligen starkt begränsad.. eå ankomst *A avresa LH funkar inte heller...?
Så då återstår då enbart Business loungerna, då vi åker vidare med SK/LH i Plus/Business...?
Vet någon om de har duschar i någon av Business Loungerna...?
Skulle föreslå att du tar lounge frågor i någon lämplig tråd för att denna inte ska hamna helt Off topic.

/Moderator
 
Nu har du nog lite starka avgränsningar.. ;)
Jag vill veta vad som händer efter ankomst med Asiana A380 i First.

Att hela tiden dela upp frågor i delfrågor och leta efter lämpliga trådar känns "lite ineffektivt"...tycker jag.
Så om någon har lämplig erfarenhet av vad man kan förvänta sig i FRA - EFTER ankomst med Asianas A380 i First, feel free att svara om ni känner för det...

MAn kan säkert hitta svar på det mesta om man Googlar innanför/utanför bc.se, men lättare att fråga... :)
 

mischadee

Medlem
Jag hakar på med en liknande fråga. Ankommer med Singapore Business och ska vidare med Lufthansa Business till Stockholm. Kan jag gå in i Maple Leaf loungen innan jag går genom passkontrollen?

Tack
 

palmen

Moderator
Jag hakar på med en liknande fråga. Ankommer med Singapore Business och ska vidare med Lufthansa Business till Stockholm. Kan jag gå in i Maple Leaf loungen innan jag går genom passkontrollen?

Tack
Ja det ska itne vara några problem om den loungen accepterar resande i business vilket den bör göra
 

Samosaguas

Medlem
Så tipset är att gå till Air Canadas Maple Leaf Lounge. Om man skulle vilja kombinera det med någon av Lufthansas lounger (Business eller Senator) vilken rekommenderas då? Och hur lång tid ska man räkna med att det tar från Air Canada loungen till Asianas gate ungefär?
 

Jeff

Medlem
Om några veckor ska jag flyga FRA-ICN med Asiana i First och undrar lite över vilken lounge jag kan/bör besöka. Finns det någon First lounge som jag kan gå till? Hur vet jag vilka som jag kan besöka? Har tyvärr inte *A Gold än.. Det kommer först i slutat av sommaren.
 
Toppen