Senaste nytt

Vilken firma och bil(typ) ska vi välja?

GOTBound

Medlem
Jag kollade precis genom sas hemsida och då får de upp en Suburban via Thrifty för runt 9000kr vilket är mycket billigare än någon annan. Det står att detta ingår:

  • 5 x Allmän tilläggsavgift
  • Självriskeliminering vid skadeståndskrav
  • Kompletterande ansvarstäckning
  • 2 x Skatt
Dock inga detaljer om försäkringar osv. Bara att boka, eller? :)

Sedan får man väl lösa en andreförare på plats?

De jag markerat är det som kallas LDW, CDW och LIS hos andra uthyrare och träder i kraft om en olycka sker med en annan bil, fotgängare eller objekt, även om du är vållande (med vissa undantag givetvis). Ibland är en självrisk kopplade till dessa.
Vad som inte ingår är ex. punktering etc. Slarvigt kallar vi ibland LDW/CDW för försäkringen, men det är egentligen själva självrisk reduceringen alt. självriskeliminering.
Olycksfallsförsäkring för dig själv och passagerna ingår inte, kan tecknas separat, dock kan den ingå i din hemförsäkrings reseförsäkringsdel och/elle via ditt kreditkorts reseförsäkring.

OBS. läs alltid igenom hyrbilsvillkoren för just din hyra, då mitt svar är mer generiskt och inte specifikt för någon hyrbilsfirma.

EK
 

Griffin

Medlem
Hade definitivt kört på en mid- till större variant av SUV med uthyrning där du kan få rätt pris. I våras lyckades vi få en (vad jag kan se) fri uppgradering till Mercedes-Benz GLS 450 på Avis - den höll definitivt vad den lovade!
 

Zniper

Medlem
Jag kollade precis genom sas hemsida och då får de upp en Suburban via Thrifty för runt 9000kr vilket är mycket billigare än någon annan. Det står att detta ingår:

  • 5 x Allmän tilläggsavgift
  • Självriskeliminering vid skadeståndskrav
  • Kompletterande ansvarstäckning
  • 2 x Skatt
Dock inga detaljer om försäkringar osv. Bara att boka, eller? :)

Sedan får man väl lösa en andreförare på plats?

Om du bokar via Avis Eurobonus så ingår en extra förare utan kostnad
 
Toppen