Senaste nytt

Vilken firma och bil(typ) ska vi välja?

Najk

Medlem
Hyrbilar brukar pendla mycket i pris och tyvärr inte bli billigare ju närmre man kommer.

Senaste bilarna har varit Suburban 7 dgr Miami ca 3700kr (Hertz) samt XC90 7 dgr Orlando ca 3500kr (Sixt)
 

Hubert

Medlem
Fortsatt tack för hjälpen!

Jag ska kolla Sixt och försöka matcha mot mitt EBG.

En sedan känns lite risky med tanke på att som ni säger så kan man ju få en europeisk variant...

Och även fortsatt gäller att jag ska boka i Sverige så snart som möjligt? Menar vi då även de stora bolagens .se eller spelar det ingen roll?
 
Bara FYI så finns t.ex. escalade som kort och lång hjulbas, skiljer ca 0.5m på dom i längd, samma sak med GMC Yukon, den finns som en XL. Det är därför, gissar jag, att det står olika antal människor och väskor som får plats i bilen.
Så med Sixt skulle jag, om du nu vill ha en SUV, isånnafall välja GFAR gruppen där det står Chevrolet Suburban (den modellen finns bara som längre hjulbas) och GMC Yukon XL eller liknande. Dom är bland de största vad jag vet.
Vi hade en Mercedes GLS som är ca 5.1m , ungefär samma som XC90 och Yukon, och i den hade vi 4st stora väskor och tre carry-ons och det fick plats okej med dom två stolarna längst bak nerfällda. Jag packar inte lösa väskor högre än nackstöden, om jag inte har galler, ifall man behöver bromsa ordentligt för då blir det inte roligt för personerna i baksätet :(
Bytte den till en Escalade och med alla 7 stolar uppe hade vi samma plats som med GLS. Dom där extra 50 cm man får gör världens skillnad
Så för att vara säker på att ha plats skulle jag gå på GFAR, om du nu ska boka med Sixt.

Chevrolet Suburban är samma bil som GMC Yukon XL.

Ursäkta uppsatsen om längden på olika bilmodeller men vore ju tråkigt om ni inte får plats .
Trevlig resa :)
 

GOTBound

Medlem
Bara FYI så finns t.ex. escalade som kort och lång hjulbas, skiljer ca 0.5m på dom i längd,

Esclalade EXT slutade tillverkas 2013 (baserad på Tahoe). I övrigt ett bra och informativt inlägg.

Tidigare i tråden nämndes Ford Expedition, den är mindre än Suburban även om de är i samma bokningsklass, på min plats stod en en Expedition som jag bad få byta till en Suburban (HERTZ), vi körde från FLL till Orlando, Orlando till Naples och Naples till FLL (som jag nämnt tidigare var vi 4 vuxna, 2 barn + varsin reseväska och carry-on.

EK
 
Last edited:

Per N

Medlem
Jag ska till att boka en bil på Avis i San Francisco som vi ska köra enkel väg till Los Angeles längs Highway 1. Vi är tre personer med normal packning. Min fundering, vi behöver egentligen inte en Suburban för utrymmets skull men har man bra komfort i baksätet på en sån eller är en vanlig stor sedan att föredra?
 
Toppen