Senaste nytt

Vart ska man ta bonustrippen?

sandek

Medlem
Tänkte ta med mig tjejen på en bonusresa någon gång under 2020.

Vet dock inte vart vi vill åka? När är inte heller så noga.

Krav på bra upplevelse i business. Inga 2-2-2 layouts t.ex.
Misstänker att vi gärna åker till solen med strand osv.
Helst inte mer än 1 stopp från GOT. 2 är dock ok om det är bra tider.
Spelar ingen roll hur lång resan är.
Ingen lyxdestination med svindyra hotell, har inte lust att spendera 20k+ för en vecka. (kan bli att vi åker längre än 1 vecka).

Som ni märker så är detta väldigt tidigt i processen, och det blir vår första bonusresa med en budget på ca 200k poäng och 2-4-1.
Behöver alla tips jag kan få innan jag börjar leta biljetter. Tack!
 

Mr Planning

Medlem
Låter flexibelt :cool:, då borde det inte vara några problem att hitta något.

Asien är billigast, och har dom bästa flygbolagen inom alliansen.

Filippinerna eller Thailand med Singapore Airlines ,hotell i alla prisklasser

Annars så kanske Mexiko eller Kuba kan vara intressant? (Turkish och Air Canada brukar vara alternativen)
 

sandek

Medlem
Låter flexibelt :cool:, då borde det inte vara några problem att hitta något.

Asien är billigast, och har dom bästa flygbolagen inom alliansen.

Filippinerna eller Thailand med Singapore Airlines ,hotell i alla prisklasser

Annars så kanske Mexiko eller Kuba kan vara intressant? (Turkish och Air Canada brukar vara alternativen)
Det kommer ju såklart bli mindre flexibelt ju mer man avgränsar sig, men so far so good. :)

Singapore airlines lockar ju såklart.
 

Glenn E

Medlem
Bali har hotell i alla prisklasser och det är billigt att vara där. Också mycket flyg för poängen. Bäst väg dit med Singapore Airlines. Kortast från Göteborg med Turkish. Thai är också bra.
Eva air via Bangkok är också bra men svåra att hitta.
 

sandek

Medlem
Bali har hotell i alla prisklasser och det är billigt att vara där. Också mycket flyg för poängen. Bäst väg dit med Singapore Airlines. Kortast från Göteborg med Turkish. Thai är också bra.
Eva air via Bangkok är också bra men svåra att hitta.
Har rekat lite alternativ med Singapore till Bali. Ser ut att vara ganska god tillgänglighet.
 
Har rekat lite alternativ med Singapore till Bali. Ser ut att vara ganska god tillgänglighet.
Helt klart ett alternativ som rekommenderas, med tanke på att dollarn är så hög vilket är en nackdel på många destinationer västerut. Trevlig upplevelse med Singapore Airlines. Möjligen kan du ju även leta efter first på vägen dit (eller hem) o ta business andra hållet, gjorde jag senast. Nu skulle de ju inte vara så lång resa annars kan man alltid boka en Open jaw o flyga från Singapore hem för att få lite tid där med om man vill ha längre än vad som funkar på en lay over. Kan få biljetter mellan Bali o Singapore för en billig peng. Tycker de är rätt värt att försöka klämma in extra stopp när man ändå åkt så långt o därmed ha möjlighet att se mer.

Finns många reseberättelser om dessa destinationer så bara att spana lite på forumet.
 

sandek

Medlem
Helt klart ett alternativ som rekommenderas, med tanke på att dollarn är så hög vilket är en nackdel på många destinationer västerut. Trevlig upplevelse med Singapore Airlines. Möjligen kan du ju även leta efter first på vägen dit (eller hem) o ta business andra hållet, gjorde jag senast. Nu skulle de ju inte vara så lång resa annars kan man alltid boka en Open jaw o flyga från Singapore hem för att få lite tid där med om man vill ha längre än vad som funkar på en lay over. Kan få biljetter mellan Bali o Singapore för en billig peng. Tycker de är rätt värt att försöka klämma in extra stopp när man ändå åkt så långt o därmed ha möjlighet att se mer.

Finns många reseberättelser om dessa destinationer så bara att spana lite på forumet.
Vad är poängdiffen mellan business och first?
 
Toppen