Senaste nytt

Var är VISA-korten!?

agehall

Medlem
Jag skulle boka ett hotellrum häromdagen och såg att om man betalade med VISA så fick man dels lägre pris och dels skulle frukost ingå. Jag sträckte mig efter plånboken och började gå igenom alla mina kort bara för att upptäcka att jag inte längre har något VISA-kort alls! WTF!

Så, efter att BA VISA försvunnit från svenska marknaden, finns det något VISA-kort som ger miles/poäng? Verkar ju som att alla kort som ges ut är MasterCard numera...
 

Tonton

Medlem
Jag skulle boka ett hotellrum häromdagen och såg att om man betalade med VISA så fick man dels lägre pris och dels skulle frukost ingå. Jag sträckte mig efter plånboken och började gå igenom alla mina kort bara för att upptäcka att jag inte längre har något VISA-kort alls! WTF!

Så, efter att BA VISA försvunnit från svenska marknaden, finns det något VISA-kort som ger miles/poäng? Verkar ju som att alla kort som ges ut är MasterCard numera...

Lösningen är att skaffa ett Revolut! Då får du iaf poäng genom att ladda på kortet med pengar... billigare FX-avgifter också :)
 

banditan

Medlem
Upptäckte precis samma sak, och skaffade därför ett Revolut Visa.
Kan nyttja de något bättre priserna på vissa ställen samt ändå få poäng via SAS MC
 

ekf

Medlem
Jag vill minnas att som standard kommer inte ett kort utan du måste begära att ett kort skickas ut via appen.
Ja, så är det. Detta eftersom man har valmöjligheten att endast skaffa ett virtuellt kort, eller både och, och behöver välja. Med gratisvarianten av Revolut får man dock endast ett kort (ett fysiskt eller ett virtuellt).
 

DanielKif

Medlem
Det har jag gjort. Tre gånger. De tror fortfarande att jag har ett kort men jag har aldrig fått något.
Hade samma problem. Mitt första kort kom på villovägar. Det försökte användas i en parkeringsautomat i Ystad, men nekades då det inte var aktiverat av mig. Det andra kom dock fram, tog väldigt lång tid dock. Från första beställning till jag hade kortet i handen var över en månad.
 
Toppen