Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

hg1980

Medlem
Får mig osökt att tänka på detta:

Korrespondens mellan hotellpersonalen i Stockholm och en av deras hotellgäster.

Till städerskan:
Var vänlig lämna inte några fler små tvålar i mitt badrum eftersom jag tagit med min egen badrumstvål. Var snäll och ta bort de sex stycken oöppnade askarna från hyllan under badrumsskåpet samt de övriga tre inne i duschen eftersom de är i vägen för mig. Tack så mycket.
J. Andersson, rum 238

Till rum 238
Jag är inte Er vanliga städerska utan vikarie. Er ordinarie kommer tillbaka imorgon, Torsdag, från sin ledighet. Jag tog de tre hotelltvålarna från duschen som Ni bad om samt flyttade de andra sex till Er garderob utifall Ni skulle ångra Er. Ni har nu således bara de tre tvålar som jag enligt gällande hotellbestämmelser måste lämna dagligen i Ert badrum. Jag hoppas Ni är nöjd med detta.
Eva, städvikarie

Kära städerska, jag hoppas ni är min vanliga städerska. Uppenbarligen berättade inte Eva för er om min begäran ang de små tvålarna. När jag kom tillbaka till mitt rum ikväll upptäckte jag att du lagt dit ytterligare tre stycken tvålar av märket Barnängen på hyllan under mitt badrumsskåp. Jag kommer stanna här i två veckor och har köpt med mig en egen Dove-tvål så jag kommer inte behöva de här sex stycken Barnängstvålarna. De är i vägen när jag rakar mig, borstar tänderna mm. Var vänlig ta bort dom.
J. Anderson

Herr Anderson
Jag var ledig i Onsdags så vikarien la dit de tre tvålar som hotellreglerna säger vi ska lämna dagligen. Jag tog de sex stycken tvålar som var i vägen för Er på badrumshyllan och la dom i Ert tvålfat, där även Dove-tvålen låg. Denna la jag i Ert badrumsskåp för Er bekvämlighet. Jag tog inte bort de tre tvålar som alltid ligger i badrumsskåpet för alla våra nykomna gäster eftersom Ni inte invänt mot dessa i Måndags när Ni checkade in. Var vänlig meddela mig om det är något mer jag kan göra för Er.
Er städerska Anna

Herr J. Andersson
Hotellchefen, Josef Hökkvarn, informerade mig imorse att ni tagit kontakt med honom igår kväll och redogjorde hur missnöjd Ni var med Er nuvarande städservice. Jag har nu tilldelat Er en ny städerska. Jag hoppas Ni godtar mina ursäkter för tidigare obehag. Om Ni har några övriga klagomål var vänlig framför dessa direkt till mig så jag kan ge Er en personlig service. Ringa bara växeln och begär anknytning 1108 mellan 08 och 17.
Tack på förhand
Lotta Mårtensson
Husmor

Till Lotta Mårtensson
Det är omöjligt för mig att komma i kontakt med er eftersom jag lämnar hotellet före klockan 07 och återvänder inte förrän mellan 17.30 och 18.00. Därav anledningen till att jag igår kväll tog kontakt med hotellchefen. Ni hade helt enkelt redan gått av er tjänst. Det enda jag frågade var om han kunde göra något alla dessa tvålar. Den nya städerskan som ni tilldelade mitt rum måste trott att jag var nyincheckad eftersom hon lämnade ytterligare tre tvålar i mitt badrumsskåp tillsammans med den vanliga leveransen av tre tvålar till badrumshyllan. På bara fem dagar har jag av er mottaget 24 små tvålar. Varför gör ni detta mot mig?
J. Andersson

Till J. Andersson
Er städerska, Eva, har nu blivit instruerad att sluta leverera tvål till Er samt ta bort de redan ditlagda extra tvålarna. Om jag kan vara till ytterligare hjälp, var vänlig ring växeln och begär anknytning 1108 mellan 08 och 17.
Tack så mycket
Lotta Torstensson
Husmor

Till hotellchefen
Min badrumstvål av märket Dove saknas. Varenda tvål har tagits bort från mitt rum tillsammans med min egen Dove-tvål. Jag kom hem sent igår kväll och var tvungen att ringa room-service för att få fyra små Clerasiltvålar uppsända.
J. Andersson

J. Andersson
Jag har informerat vår husmor, Lotta Torstensson, ang ert tvålproblem. Jag kan inte förstå varför det inte var några tvålar i Ert rum med tanke på att det tydligt framgår i våra instruktioner att det alltid ska lämnas tre stycken varje gång rummet städas. Den uppkomna situationen ska emellertid rättas till omedelbart. Var vänlig mottag mina ursäkter för alla obehag.
Josef Hökkvarn
Hotellchef

Till Lotta Torstensson
Vem i helvete har lagt in femtiofyra Barnängstvålar i mitt rum? Jag kom hem igår kväll och fann femtiofyra små tvålar. Jag vill inte ha femtiofyra Barnängen. Jag vill ha min egen jävla badrums Dove. Förstår ni att jag nu har femtiofyra tvålar inne på mitt rum och den enda jag begär är min egen Dove. Var snäll och ge den tillbaka till mig; Dove badrumstvål.
J. Andersson

J. Andersson
Ni klagade på för många tvålar i Ert rum så jag lät ta bort dom. Sen klagade ni till Josef Hökkvan att alla Era tvålar tagits bort så jag gick personligen och la tillbaka dom, de tjugofyra Barnängstvålarna plus de tre som Ni ska få varje dag. Däremot känner jag inte till något ang tvålar av märket Clearasil. Naturligtvis kände inte er städerska, Anna, till att jag redan burit tillbaka Era tvålar så även hon bar in tjugofyra tvålar plus de tre som Ni ska få dagligen. Jag vet inte riktigt vart Ni har hört att det här hotellet förser sina gäster med Dove. Däremot har jag lyckats finna några badrumstvålar av märket Sofflan som jag lämnade i Ert rum.
Lotta Torstensson
Husmor

Till husmor Lotta Torstensson
Tänkte bara ge er en kort översikt av det aktuella tvålläget i mitt rum. Fram till och med idag är jag stolt ägare till följande:
- På hyllan till mitt badrumsskåp: 18 stycken tvålar i 4 högar om 4 tvålar i varje samt 1 hög med 2, alla märket Barnängen
- I garderoben: 11 stycken tvålar i 2 högar med 4 samt 1 hög med 3, alla i märket Barnängen
- På sovrumshyllan: 1 hög med 3 stycken Clearasiltvålar, 1 hög med 4 stycken Sofflantvålar samt 8 stycken Barnängstvålar i 2 högar med 4 i varje
- I badrumsskåpet: 14 stycken tvålar i 3 högar med 4 tvålar i varje samt 1 hög med 2 stycken, alla i märket Barnängen
- I tvålfatet: 6 stycken mycket mjuka tvålar från Barnängen
- Nordöstra badkarshörnet: 1 st Clearasiltvål, knappt använd
- Nordvästra badkarshörnet: 6 stycken Barnängstvålar i 2 högar med 3 i varje.

Var vänlig be Anna nästa gång hon städer mitt rum att damma och rada upp varje hög försiktigt. Var även vänlig och meddela henna att högar högre än 4 tvålar har en tendens att välta. Får jag föreslå att eftersom min fönsterkarmen fortfarande är helt oanvänd kanske denna kunde fungera som uppsamlingsplats för de kommande tvålleveranser? Jag har köpt en ny Dove tvål i badrumsformat som jag förvarar i hotellets kassaskåp för att undvika ytterligare missförstånd.
J. Andersson​
Hahahaha! Så sjukt roligt!!

Snälla säg att det är helt sant!
 

Mediana

Medlem
Här är något jag misstänker bara stör mig, men det är när man kallt räknar med att det ska finnas balsam och de istället kör med en variant av schampo/balsam i ett. Fungerar inte
 
När man är på hotell med barn och kortet till dörren slutar fungera ett par gånger per dag och man måste springa fram och tillbaka till receptionen med barnvagn och arga barn, har hänt förvånandsvärt många gånger senaste månaderna
 
D

Deleted member 4140

Guest
När man är på hotell med barn och kortet till dörren slutar fungera ett par gånger per dag och man måste springa fram och tillbaka till receptionen med barnvagn och arga barn, har hänt förvånandsvärt många gånger senaste månaderna

Det händer pga folk har korten mot mobil telefoner/ eller bland andra kort i plånboken, korten består oftast av dåliga magnetremsor.
Att bli förbannad på människan som jobbar vid disken leder inte till något dock, snarare tvärtom, de gånger jag arbetat natt själv och folk börjat skrika att korten inte fungerar och att man är dum i huvudet som inte kan programmera korten rätt enligt gästen. Då har de snällt fått vänta tills de ber om ursäkt, och om de vägrar be om ursäkt, ja då får de stå där tills nästa person kliver på sitt skift.

Ett gott exempel var då någon var riktigt förbannad, kallade mig det ena och det andra och han vägrade be om ursäkt, så det slutade med att han fick sova i sin bil resten av natten :)
 
Det händer pga folk har korten mot mobil telefoner/ eller bland andra kort i plånboken, korten består oftast av dåliga magnetremsor.
Att bli förbannad på människan som jobbar vid disken leder inte till något dock, snarare tvärtom, de gånger jag arbetat natt själv och folk börjat skrika att korten inte fungerar och att man är dum i huvudet som inte kan programmera korten rätt enligt gästen. Då har de snällt fått vänta tills de ber om ursäkt, och om de vägrar be om ursäkt, ja då får de stå där tills nästa person kliver på sitt skift.

Ett gott exempel var då någon var riktigt förbannad, kallade mig det ena och det andra och han vägrade be om ursäkt, så det slutade med att han fick sova i sin bil resten av natten :)

Kan säkert stämma med magnetremsor a, jag skrev dock inget om att någon var arg på dom i receptionen, bara att det är jobbigt att springa fram och tillbaka med arga barn (barnens ilska är inte riktad mot någon specifik person utan mest mot att livet är hårt)
 

Delayed

Medlem
Det händer pga folk har korten mot mobil telefoner/ eller bland andra kort i plånboken, korten består oftast av dåliga magnetremsor.
Fast då borde väl hotellet se till att byta ut korten mot kort med normala magnetremsor. Kan jag ha en hel kortlek i plånboken i åratal utan problem med magnetremsorna borde jag även kunna ha ett hotellkort där. Vart ska man ha kortet om man inte kan ha det i plånboken och inte nära mobilen? Alla har inte en massa fickor utan kanske bara en handväska där både plånbok och mobil antagligen finns.
 
Fast då borde väl hotellet se till att byta ut korten mot kort med normala magnetremsor. Kan jag ha en hel kortlek i plånboken i åratal utan problem med magnetremsorna borde jag även kunna ha ett hotellkort där. Vart ska man ha kortet om man inte kan ha det i plånboken och inte nära mobilen? Alla har inte en massa fickor utan kanske bara en handväska där både plånbok och mobil antagligen finns.

Valid point
 
D

Deleted member 4140

Guest
Kan säkert stämma med magnetremsor a, jag skrev dock inget om att någon var arg på dom i receptionen, bara att det är jobbigt att springa fram och tillbaka med arga barn (barnens ilska är inte riktad mot någon specifik person utan mest mot att livet är hårt)

Nej jag förstår dig helt, tog bara ett exempel om vad man får genomlida pga att korten inte fungerar.

Dock har jag även haft föräldrar som trott att de är Herren på teppan och stått och dragit ur sig de ena eller de andra framför sina barn.
Detta blir dock en aning OT så jag lägger ned.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Fast då borde väl hotellet se till att byta ut korten mot kort med normala magnetremsor. Kan jag ha en hel kortlek i plånboken i åratal utan problem med magnetremsorna borde jag även kunna ha ett hotellkort där. Vart ska man ha kortet om man inte kan ha det i plånboken och inte nära mobilen? Alla har inte en massa fickor utan kanske bara en handväska där både plånbok och mobil antagligen finns.
Har sagt det samma till diverse management under x antal år på diverse ställen, men det är något som inte kommer att ske så länge inte tillräckligt mycket folk klagar ordentligt på det. Finns "viktigare" saker att åtgärda eller så är de bara dumsnåla, oavsett så håller jag med om vad ni säger.
 

Tommy

Medlem
Får mig osökt att tänka på detta:

Korrespondens mellan hotellpersonalen i Stockholm och en av deras hotellgäster.

Till städerskan:
Var vänlig lämna inte några fler små tvålar i mitt badrum eftersom jag tagit med min egen badrumstvål. Var snäll och ta bort de sex stycken oöppnade askarna från hyllan under badrumsskåpet samt de övriga tre inne i duschen eftersom de är i vägen för mig. Tack så mycket.
J. Andersson, rum 238

Till rum 238
Jag är inte Er vanliga städerska utan vikarie. Er ordinarie kommer tillbaka imorgon, Torsdag, från sin ledighet. Jag tog de tre hotelltvålarna från duschen som Ni bad om samt flyttade de andra sex till Er garderob utifall Ni skulle ångra Er. Ni har nu således bara de tre tvålar som jag enligt gällande hotellbestämmelser måste lämna dagligen i Ert badrum. Jag hoppas Ni är nöjd med detta.
Eva, städvikarie

Kära städerska, jag hoppas ni är min vanliga städerska. Uppenbarligen berättade inte Eva för er om min begäran ang de små tvålarna. När jag kom tillbaka till mitt rum ikväll upptäckte jag att du lagt dit ytterligare tre stycken tvålar av märket Barnängen på hyllan under mitt badrumsskåp. Jag kommer stanna här i två veckor och har köpt med mig en egen Dove-tvål så jag kommer inte behöva de här sex stycken Barnängstvålarna. De är i vägen när jag rakar mig, borstar tänderna mm. Var vänlig ta bort dom.
J. Anderson

Herr Anderson
Jag var ledig i Onsdags så vikarien la dit de tre tvålar som hotellreglerna säger vi ska lämna dagligen. Jag tog de sex stycken tvålar som var i vägen för Er på badrumshyllan och la dom i Ert tvålfat, där även Dove-tvålen låg. Denna la jag i Ert badrumsskåp för Er bekvämlighet. Jag tog inte bort de tre tvålar som alltid ligger i badrumsskåpet för alla våra nykomna gäster eftersom Ni inte invänt mot dessa i Måndags när Ni checkade in. Var vänlig meddela mig om det är något mer jag kan göra för Er.
Er städerska Anna

Herr J. Andersson
Hotellchefen, Josef Hökkvarn, informerade mig imorse att ni tagit kontakt med honom igår kväll och redogjorde hur missnöjd Ni var med Er nuvarande städservice. Jag har nu tilldelat Er en ny städerska. Jag hoppas Ni godtar mina ursäkter för tidigare obehag. Om Ni har några övriga klagomål var vänlig framför dessa direkt till mig så jag kan ge Er en personlig service. Ringa bara växeln och begär anknytning 1108 mellan 08 och 17.
Tack på förhand
Lotta Mårtensson
Husmor

Till Lotta Mårtensson
Det är omöjligt för mig att komma i kontakt med er eftersom jag lämnar hotellet före klockan 07 och återvänder inte förrän mellan 17.30 och 18.00. Därav anledningen till att jag igår kväll tog kontakt med hotellchefen. Ni hade helt enkelt redan gått av er tjänst. Det enda jag frågade var om han kunde göra något alla dessa tvålar. Den nya städerskan som ni tilldelade mitt rum måste trott att jag var nyincheckad eftersom hon lämnade ytterligare tre tvålar i mitt badrumsskåp tillsammans med den vanliga leveransen av tre tvålar till badrumshyllan. På bara fem dagar har jag av er mottaget 24 små tvålar. Varför gör ni detta mot mig?
J. Andersson

Till J. Andersson
Er städerska, Eva, har nu blivit instruerad att sluta leverera tvål till Er samt ta bort de redan ditlagda extra tvålarna. Om jag kan vara till ytterligare hjälp, var vänlig ring växeln och begär anknytning 1108 mellan 08 och 17.
Tack så mycket
Lotta Torstensson
Husmor

Till hotellchefen
Min badrumstvål av märket Dove saknas. Varenda tvål har tagits bort från mitt rum tillsammans med min egen Dove-tvål. Jag kom hem sent igår kväll och var tvungen att ringa room-service för att få fyra små Clerasiltvålar uppsända.
J. Andersson

J. Andersson
Jag har informerat vår husmor, Lotta Torstensson, ang ert tvålproblem. Jag kan inte förstå varför det inte var några tvålar i Ert rum med tanke på att det tydligt framgår i våra instruktioner att det alltid ska lämnas tre stycken varje gång rummet städas. Den uppkomna situationen ska emellertid rättas till omedelbart. Var vänlig mottag mina ursäkter för alla obehag.
Josef Hökkvarn
Hotellchef

Till Lotta Torstensson
Vem i helvete har lagt in femtiofyra Barnängstvålar i mitt rum? Jag kom hem igår kväll och fann femtiofyra små tvålar. Jag vill inte ha femtiofyra Barnängen. Jag vill ha min egen jävla badrums Dove. Förstår ni att jag nu har femtiofyra tvålar inne på mitt rum och den enda jag begär är min egen Dove. Var snäll och ge den tillbaka till mig; Dove badrumstvål.
J. Andersson

J. Andersson
Ni klagade på för många tvålar i Ert rum så jag lät ta bort dom. Sen klagade ni till Josef Hökkvan att alla Era tvålar tagits bort så jag gick personligen och la tillbaka dom, de tjugofyra Barnängstvålarna plus de tre som Ni ska få varje dag. Däremot känner jag inte till något ang tvålar av märket Clearasil. Naturligtvis kände inte er städerska, Anna, till att jag redan burit tillbaka Era tvålar så även hon bar in tjugofyra tvålar plus de tre som Ni ska få dagligen. Jag vet inte riktigt vart Ni har hört att det här hotellet förser sina gäster med Dove. Däremot har jag lyckats finna några badrumstvålar av märket Sofflan som jag lämnade i Ert rum.
Lotta Torstensson
Husmor

Till husmor Lotta Torstensson
Tänkte bara ge er en kort översikt av det aktuella tvålläget i mitt rum. Fram till och med idag är jag stolt ägare till följande:
- På hyllan till mitt badrumsskåp: 18 stycken tvålar i 4 högar om 4 tvålar i varje samt 1 hög med 2, alla märket Barnängen
- I garderoben: 11 stycken tvålar i 2 högar med 4 samt 1 hög med 3, alla i märket Barnängen
- På sovrumshyllan: 1 hög med 3 stycken Clearasiltvålar, 1 hög med 4 stycken Sofflantvålar samt 8 stycken Barnängstvålar i 2 högar med 4 i varje
- I badrumsskåpet: 14 stycken tvålar i 3 högar med 4 tvålar i varje samt 1 hög med 2 stycken, alla i märket Barnängen
- I tvålfatet: 6 stycken mycket mjuka tvålar från Barnängen
- Nordöstra badkarshörnet: 1 st Clearasiltvål, knappt använd
- Nordvästra badkarshörnet: 6 stycken Barnängstvålar i 2 högar med 3 i varje.

Var vänlig be Anna nästa gång hon städer mitt rum att damma och rada upp varje hög försiktigt. Var även vänlig och meddela henna att högar högre än 4 tvålar har en tendens att välta. Får jag föreslå att eftersom min fönsterkarmen fortfarande är helt oanvänd kanske denna kunde fungera som uppsamlingsplats för de kommande tvålleveranser? Jag har köpt en ny Dove tvål i badrumsformat som jag förvarar i hotellets kassaskåp för att undvika ytterligare missförstånd.
J. Andersson​
Och Dagens Vinnare är @fcx :)
 
Toppen