Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

olo

Medlem
Jag vet inte om jag stör mig på så mycket... Jo, en gång vaknade jag av ett herrans liv i korridoren. Jag tittade ut och där stod ett gäng och vallade skidor, mitt i natten!!! :) Någon annan som varit med om det?
Du har inte bott mycket i Norge hör jag. Var skall man annars smöra skidorna? ;)

Den mest extrema gången var när jag bodde på ett Quality-hotel där det i grannbyn var juniormästerskap i Skidskytte. (Hotellet var helt fullbokat och jag använde förmånen garanterat rum, för ett löjligt högt pris för att få ett rum.) Då vallades det skidor bokstavligen överallt. Jag är mest glad att de inte provsköt sina vapen också...
 

Patarei

Medlem
Något som störde mig häromdagen var en dyr hotellfrukost. Fick betala nästan liks mycket för frukosten som för rummet.
Som vanligt så sa jag ingenting och tänkte att det kanske ska vara så.

Idag när jag checkade ut så visade sig att dom tagit för mycket betalt och att jag hade fått betala det dubbla.
 
Last edited:

Mediana

Medlem
När mörkläggningagardinerna inte går omlott, utan att det istället bildas en glipa som gör att ljuset ändå tar sig in. Förtar hela meningen med mörkläggningagardiner! (Speciellt som idag, när man bor i ett hörnrum med tre fönster)
 

Jönsson

Medlem
En sak som jag kan irritera mig på litegrann är om det saknas vettig allmänbelysning i rummet. Varför finns det aldrig en taklampa på hotellrum? Jag kan inte minnas att jag någonsin har sett det.

Har precis checkat in på Scandic Kramer i Malmö. I ett av superiorrummen, mot Stortorget, finns i alla fall en rejäl taklampa.
 

Attachments

  • IMG_3690.JPG
    IMG_3690.JPG
    43,2 KB · Visningar: 251
Toppen