Senaste nytt

Välja sittplats på LOT

ssh9721

Medlem
Väcker en gammal tråd, fick ringa in då jag inte såg hur jag kunde välja sittplats ombord, även om det på hemsidan indikeras att man kan. Sedan försökte jag uppdatera mina uppgifter med pass etc., men får då ett API-fel, är det normalt och man får lägga in det vid incheckning, någon som vet?
 

Rickard_O

Medlem
Har en bokning med LOT där jag kanske skulle vilja byta platser beroende på om någon annan har bokat plats bredvid en.
Inte jättesugen att sitta inne vid fönstret när någon sitter på utsidan av en, då sitter man ju hellre i mitten 2:an.

Jag hittar ingenting om att jag skulle kunna ändra plats i classic, är det för att jag är statuslös?


LOT Bokning.PNG
 

Mr Basic

Medlem
Har en bokning med LOT där jag kanske skulle vilja byta platser beroende på om någon annan har bokat plats bredvid en.
Inte jättesugen att sitta inne vid fönstret när någon sitter på utsidan av en, då sitter man ju hellre i mitten 2:an.

Jag hittar ingenting om att jag skulle kunna ändra plats i classic, är det för att jag är statuslös?


Visa bifogad bild 101410
Borde inte ha med status att göra då jag är 99% säker på att min polare (som jag nämnde i inlägg #12) endast är EBB. Tyvärr var jag inte närvarande så vet inte hur han gjorde? Kan det vara skillnad på ”välja” och ”ändra” sittplats (låter osannolikt)?
 

Rickard_O

Medlem
Borde inte ha med status att göra då jag är 99% säker på att min polare (som jag nämnde i inlägg #12) endast är EBB. Tyvärr var jag inte närvarande så vet inte hur han gjorde? Kan det vara skillnad på ”välja” och ”ändra” sittplats (låter osannolikt)?

Ja det är lite det jag tänker också, för jag hittar ingenting om att ändra säte på LOT's egna sida heller.
Jag valde ju sittplatser vid bokningen och sen tror jag mig att jag möjligtvis läst på forumet att det inte går att ändra sittplats hos LOT efter man väl valt en utan man måste ringa in så fall.

Aja, får väl ringa in på nyårsafton och kolla så ingen har seatat sig bredvid mig, vore lite av en mardröm att bli instängd vid fönstret när man saknar Stefan Holm's höjdhoppstekniker.
 

FF#1

Medlem
Det går att byta plats i incheckningsdialogen på LOT

Vet inte om det går via någon "manage my booking" funktion, har inte hittat någon sån.
 
Toppen