Senaste nytt

Utveckling av nya tjänster med api.flysas.com

mha321

Medlem
Mitt program kan fortfarande "läsa" historiken. Har de ändrat tillbaka?
Nix. Jag misstänker att det är A/B då antagligen.

De har delat upp den i två. Noggrannare koll ger att det som tidigare var
"Zürich-StockholmLX 1250 Business" som descritption, numera är:

{
'description1': 'Zürich-Stockholm',
'description2': 'LX 1250 Business',
}

De har alltså delat upp description i två fält.
 
Pah. Korrigerear mig själv. Hittade det på 30 sek -- de har bytt namn på "description" till "description1".

Dessutom verkar vissa transaktioner ha bytt text. Flera gånger om :/
Det finns dessutom en "description2" ibland... T.ex:

"description": "Stockholm-WarsawLO 0456 Economy",

till:

"description1": "Stockholm-Warsaw",
"description2": "LO 0456 Economy",

Lite bättre struktur på informationen

Edit: Sju minuter sen på pucken... Dessutom skyltar jag min min Economy, när @mha321 flashar min sin Business :oops:
 

LSH

Medlem
Jag misstänker att det är A/B då antagligen.
Nja, det är ju lite modigt utan att kontrollera att klienten förstår båda svaren. Kanske hellre så att ni sätter referer eller andra huvuden som gör att servern tror att ni kan tolka senaste versionen av respons.

Edit: Jag får också nya versionen i chrome, men gamla i min konsollapp. Förmodligen beroende på något värde i huvudet.
 

mha321

Medlem
Nja, det är ju lite modigt utan att kontrollera att klienten förstår båda svaren. Kanske hellre så att ni sätter referer eller andra huvuden som gör att servern tror att ni kan tolka senaste versionen av respons.

Edit: Jag får också nya versionen i chrome, men gamla i min konsollapp. Förmodligen beroende på något värde i huvudet.
Kan vara. Jag noterar att t.ex. Android-appen uppenbarligen anävnder det nya APIet men bara visar description1. Den visar nämligen bara "Zurich-Arlanda" numera, varken flightnummer eller flygbolag. Webbsiten däremot verkar använda det nya APIet och faktiskt visa båda raderna.

Det är inte lätt när det är svårt :) Men på något sätt är det iaf stegvis utrullning.

Ska ta och fixa till ebcrawler ikväll förhoppningsvis, så den kan hantera båda samtidigt. Funkar i tester (det var ju ingen stor ändring), ska bara rensa lite.
 

mha321

Medlem
Android-appen? Finns den en app för Eurobonus? Vad heter den? I SAS officiella app så finns det väl ingen sådan info?
Vanliga sas appen. Går du in under eurobonus och listar transaktioner ser du att det är nya formatet men bara en av de två raderna som är med. Det står tex inte längre vilket flygbolag man tjänat in på, eller vilken bokningsklass.
512404b6c87026465e0f06b816028674.jpg
 
Vanliga sas appen.
Aha, man skulle klicka på "ME" först... Inte helt solklart. Lite off topic, men funktionen "Where to earn points" är ju inte så dum! Att hitta fysiska butiker där man kan tjäna poäng på deras vanliga webbsida är ju inte direkt användarvänligt. (Nu vet jag var jag ska handla semlor imorgon! :D)
 
Toppen