Senaste nytt

Utveckling av nya tjänster med api.flysas.com

LSH

Medlem
Jag började snickra för ett tag sedan på ett *A-sök, men det kom av sig när SAS stängde ner funktionen. Som jag förklarat tidigare vill jag inte hämta och lagra data utan dessa sökningar går direkt mot SAS. Fördelen är att jag kan snabba upp det något genom att "skjuta" flera parallella frågor och att jag grupperar resultatet efter kabinklass. Fortfarande "early pre alpha" det här och jag förväntar mig inga designpriser denna gång heller...

Star alliance award search - Travel hacks
 

Samosaguas

Medlem
Jag började snickra för ett tag sedan på ett *A-sök, men det kom av sig när SAS stängde ner funktionen. Som jag förklarat tidigare vill jag inte hämta och lagra data utan dessa sökningar går direkt mot SAS. Fördelen är att jag kan snabba upp det något genom att "skjuta" flera parallella frågor och att jag grupperar resultatet efter kabinklass. Fortfarande "early pre alpha" det här och jag förväntar mig inga designpriser denna gång heller...

Star alliance award search - Travel hacks
Kan bara tacka och bocka för ditt engagemang!
 
Jag började snickra för ett tag sedan på ett *A-sök, men det kom av sig när SAS stängde ner funktionen. Som jag förklarat tidigare vill jag inte hämta och lagra data utan dessa sökningar går direkt mot SAS. Fördelen är att jag kan snabba upp det något genom att "skjuta" flera parallella frågor och att jag grupperar resultatet efter kabinklass. Fortfarande "early pre alpha" det här och jag förväntar mig inga designpriser denna gång heller...

Star alliance award search - Travel hacks
Tusen tack för det jobb du gör @LHS, grymt!

Här kommer lite feedback:
Jag provade nyss att söka ARN-BKK men den verkar inte bry sig om att leta från ARN utan den listar ”allt” den hittar till BKK?

Gör jag något fel?

7ef67ee12d314d8246907db57d081faf.jpg
800d82a526e92c913e43f73aa18a94ef.jpg


Edit: det finns platser i detta datum.

b474b604ac40573a3158777e9677692e.jpg
fc30373e802907ee72c58573f2c3b9bd.jpg
 

Gummaron

Medlem
Tusen tack för det jobb du gör @LHS, grymt!

Här kommer lite feedback:
Jag provade nyss att söka ARN-BKK men den verkar inte bry sig om att leta från ARN utan den listar ”allt” den hittar till BKK?

Gör jag något fel?
Jag tolkar det som att "Leg1" är första flighten från ARN. Dvs, den visar endast flyg från Europa till BKK dit det finns connection från ARN.
 
Jag tolkar det som att "Leg1" är första flighten från ARN. Dvs, den visar endast flyg från Europa till BKK dit det finns connection från ARN.
Jag ser nu att min flight finns med med på rad 4 i mitt sökresultat. Jag vart helt enkelt ”förvirrad av de andra flighterna som listades från” andra orter, fast det egentligen är ”till” dessa orter.

Tack för hjälpen - Grymt verktyg, nu vart det ännu bättre mär jag förstår vad alla andra sökresultaten är! :)

@LHS går du info om equipment som svar i sin förfrågan. Skulle du vilja lista det isåfall, kanske som en hover/mouseover på flightnumret?
 
Last edited:

mha321

Medlem
Någon som noterat en uppdatering i APIet? Ser att min ebcrawler just nu laddar hem alla transaktioner med helt tomma texter. Har inte hunnit kika på varför och det är boarding om 5 minuter, men tänkte på om någon annan redan noterat felet?
 
Toppen