Senaste nytt

Uppgradering i gate med sas

Canadien

Medlem
Svettig och sprungit fram o tillbaka så fick jag en upgrade i service center F piren.
Men vilket retarderat jävla system med gaten och service center på ett ställe och sedan behöva gå igenom sec check om man vill till loungen.

Jaja. Hoppar över den. Får köpa nåt dricka här ute.
Ja det är rätt omständligt. Jag har fått servicecenter under guldlounge att ringa bort till F-centret och fixa uppgradering ett par gånger men nu var det några år sedan sist.
 

squeezen

Medlem
Ja det är rätt omständligt. Jag har fått servicecenter under guldlounge att ringa bort till F-centret och fixa uppgradering ett par gånger men nu var det några år sedan sist.
Det föreslog jag.
Fick störa dem mitt i en kaffechat så de kände nog att jag var en idiot så när jag föreslog detta (vilket tydligt) var utanför deras practice så passade den lite äldre kvinnan på att himla med ögonen innan ”det går inte här, bara borta i F”.
Jag: har ni nån lounge där då?
Hon: Nej
Jag: kan du ringa o se om det ens finns platser så jag vet om det är lönt att gå dit?
Hon: nej det får du ta där borta.

Jaja. Nu fick jag sista platsen så värt svetten och att lägga 89 sek på en 33:a coppersmiths brewery, the queens pale ale.
 
Jag har haft större framgång att uppgradera till Business class både vid check-in och gate vid out station, alltså inte i Skandinavien.
Inte vetenskapligt kontrollerad, men min verklighet.
 

adhoc76

Medlem
Nej barn har mig veterligen ingen rabatt. Det är fasta priser för att uppgradera oavsett ålder.
Om det är Arlanda du pratar om så sker det vid servicedisken i F-piren, ibland kan loungen lägga in en request eller till och med fixa det (men det ska du inte förvänta dig). Checkin kan inget göra på Arlanda mer än på sin höjd lägga en notering som spelar mindre roll.
Om de tär i Köpenhamn eller Oslo så hanteras uppgradering i gate, i Köpenhamn finns det dock möjlighet i loungen också där det finns ett litet servicecenter. De kan fixa detta om flighten inte lämnats över till gate (dvs flera timmar innan).

Gäller detta fortfarande att loungen i Köpenhamn kan hjälpa till med uppgradering eller har det ändrats?
 

Canadien

Medlem
Vad är er erfarenhet här, brukar de sälja ”alla” tillgängliga platser vid check in eller gate? Eller händer de att de inte vill sälja så mycket som möjligt?

Svarar här istället för i Plusgradetråden. Om det finns catering lastad för alla platser så här iallafall jag aldrig varit med om att de inte fyller kabinen med cash/poänguppgraderare.
 
Toppen