Senaste nytt

United Polaris First istället för Lufthansa Business?

ippii

Ny medlem
Hej, snokat runt här ett tag, har nu reggat mig och har min första egna fråga.

Jag har bokat en 2-4-1 i Lufthansa Business class för mig och min bror: CPH-MUC-LAX-FRA-CPH

Nu när det börjar närma sig avfärd så är man ju sugen på att se om det går att uppgradera till First såklart. Söker jag på United dyker bara UA Polaris First upp i en 777-200ER. Vad är det för något och är det värt ett stopp till i SFO för det istället för Lufthansa Business?

Primärt hoppas man ju att LH släpper First två veckor innan, men jag har inte kunnat se att de gjort det om jag tex. kollar två veckor fram från dagens datum.

Men frågan är egentligen om UA Polaris First är ett bättre alternativ än LH Business?
 
Hej, snokat runt här ett tag, har nu reggat mig och har min första egna fråga.

Jag har bokat en 2-4-1 i Lufthansa Business class för mig och min bror: CPH-MUC-LAX-FRA-CPH

Nu när det börjar närma sig avfärd så är man ju sugen på att se om det går att uppgradera till First såklart. Söker jag på United dyker bara UA Polaris First upp i en 777-200ER. Vad är det för något och är det värt ett stopp till i SFO för det istället för Lufthansa Business?

Primärt hoppas man ju att LH släpper First två veckor innan, men jag har inte kunnat se att de gjort det om jag tex. kollar två veckor fram från dagens datum.

Men frågan är egentligen om UA Polaris First är ett bättre alternativ än LH Business?
Det är sällan United släpper sin "first" till eurobonus. Det du ser på deras sida är inte alltid tillgängligt för eurobonus.

Här aldrig åkt United, men deras first ska vara likvärdigt med andra bolags bizz.
Jag hade valt Lufthansa istället för United baserat på vad jag läst här och på olika sidor.
 

ippii

Ny medlem
Det är sällan United släpper sin "first" till eurobonus. Det du ser på deras sida är inte alltid tillgängligt för eurobonus.

Här aldrig åkt United, men deras first ska vara likvärdigt med andra bolags bizz.
Jag hade valt Lufthansa istället för United baserat på vad jag läst här och på olika sidor.
Tack!

Vet du eller någon annan om Lufthansas first brukar synas på Uniteds sökare två veckor innan, eller är det att ringa som gäller för att veta med säkerhet?
 
Tack!

Vet du eller någon annan om Lufthansas first brukar synas på Uniteds sökare två veckor innan, eller är det att ringa som gäller för att veta med säkerhet?
United och experflyer är dom verktyg jag använder för att ev se platser. Men inget är säker förens man har biljetterna.
Bara för att platser synes i dom systemen så är det inte säker att EB kan boka dom. Oftast kan man det. Men inte alltid.

Skapa ett konto på experflyer och lägg bevakning där. På den biten du vill hitta first. Då får du ett mejl när det systemet ser platser
 
Men frågan är egentligen om UA Polaris First är ett bättre alternativ än Lufthansa Business?
Jag hade inte lagt de extra poängen på att åka med Uniteds First istället för Lufthansas business.
Håll ett öga på Lufthansas övriga förstaklassdestinationer istället och kolla om du kan få till något t ex till San Francisco, Miami, Chicago, JFK/EWR osv och lägg till ett byte i USA.
Lufthansa First är som bäst på marken i Frankfurt eller Munchen och det missar du med Uniteds Polaris.
 

fcx

Medlem

Tydligen inte. Man kan ta en spontan-first imorgon om man vill:

upload_2018-7-17_22-4-12.png
 

Alf

Medlem
Har inte åkt UA:s Polaris men den verkar bättre än deras tidigare First, vilken inte var värd några extra poäng. Jämfört med business i Lufthansa skulle jag provat Polaris om jag måste göra mig av med en massa poäng. Lufthansa business är inte någon särskild upplevelse så den kan man vara utan.
 
Toppen