Senaste nytt

Två småbarn och massor av mellanlandningar

Kimmen00

Medlem
Fyra platser i C med EVA FRÅN Europa verkar inte finnas, därmot släpper de ofta 4 platser i C inom Asien.. Tex sin-tpe..
 

Bryant

Medlem
Detta blir spännande! :) Speciellt eftersom jag har två barn själv som verkar vara i liknande åldrar. Är ett av barnen under 2 år? För 4 platser på Eva air trodde jag inte var möjligt? Även 3 platser är väl svårt att hitta?:rolleyes:

2017 fock jag tre platser hos EVA från LHR-BKK. Vi varbokade med SWISS från början men 2-3 dagar innan avresa fanns det helt plötsligt 3 platser i C.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Sebbeh

Medlem
Gjorde precis en tur till Sydostasien med två barn, varav en infant. Mht maten har det inte varit problem att äta i skift. I alla fall i C-kabin. Annars får man ju stasha upp mat å dryck och ta det som det kommer. Som småbarnsförälder är man ju ändå van vid att äta kall mat och dricka avslagen GT :)

Edit: frågan var kanske mht eget säte och äta? Har man tur och barnet sover (och får plats) är ju babykorg er räddare. Är det ett vaket och rörligt barn (krypålder+) får man vara lite kreativ. Men det brukar lösa sig.

Han är 15 månader när vi åker så det blir att vara kreativ, han åker i knät. Får ta med mig ett sugrör och tejp till champagne glaset så löser det sig! kall mat är man ju som sagt van vid. Vi flyger i C så man kanske får äta i omgångar med lite tur.
 
Han är 15 månader när vi åker så det blir att vara kreativ, han åker i knät. Får ta med mig ett sugrör och tejp till champagne glaset så löser det sig! kall mat är man ju som sagt van vid. Vi flyger i C så man kanske får äta i omgångar med lite tur.

Vi har inte haft bekymmer med att äta i skift, vare sig i business, premium economy eller i ekonomi. Tror att även kabinpersonalen ser fördelarna med att föräldrar får äta i skift, annars är risken stor att ungen ser till att halva brickan ligger på golvet eller knäet.
 
Före start bjöds det på bland annat bubbel. Jag hade hoppats på Krug, men gula änkan gick ner även hon.
IMG_20190614_182603.jpg

20190616_171415935.jpg

Innan måltiden fick man en fråga om man önskade något före. Ögonen föll på Aurora.
20190616_171928479.jpg


Jag gillar inte "parfymerad" smak, därför brukar jag bara skeptisk mot bland annat viner med Gewürztraminer. Den här drinken fick full pott i parfymerad, smakat ungefär som ett gammalt linneskåp luktar.

IMG_20190614_194627.jpg

Glaset till höger är drinken, samt ett glas vatten och lite snittar. Den ena var sin vit formfranska med en mandarinklyfta och den andra rågbröd med ost.
 

Attachments

  • IMG_20190614_182603.jpg
    IMG_20190614_182603.jpg
    37,8 KB · Visningar: 292
Så hur var stolen då? Jag klockar in på strax under 100 kg och är 185 cm. Jag satt bekvämt i start- och landningsläge, tyckte däremot inte alls om deras loungeläge.

IMG_20190614_180938.jpg


Pyjamas delades ut och de gav mig en XL, den fungerade väl, men en L hade nog varit lämpligare. Men ändå, en mycket fin gest med pyjamas även i business. De hade en turndown service då man lägger på som en tunt överdrag över stolen. Att kalla det madrass vore att ljuga, men effekten blir att det inte känns lika strävt att ligga på stolen. Rejält täcke fick man och kabinen höll en härligt låg temperatur, vilket var behövligt eftersom dotter nummer två efter ett tag krävde sömn med mig och hon är ett riktigt värmeelement. Att ligga vuxen och infant ihop fungerar, men bekvämt vore att ljuga.
IMG_20190615_032411.jpg

Två barn får som synes helt okej med plats.

IMG_20190615_033405.jpg


IMG_20190615_034857.jpg

Två timmar innan landning var det dags för frukost. Müsli som var helt okej, det mesta slank ner i infant, lite trött frukt och en omelett som verkade enbart bestå av ägg som var helt genomstekt. Då var omeletten med Austrian ARN - VIE ljusår bättre.

IMG_20190614_212431.jpg

På toaletten märker man av samarbetet med Hello Kitty, då HARNN-produkterna har kissemissen på flaskorna.

Personalen var alert, tog inte många sekunder efter ringning så var de på plats. De gick ofta genom gångarna för att säkerställa att inga glas behövde fyllas på, skräp plockas bort eller liknande. Måste dock säga att maten var en besvikelse. Snittarna var riktigt tråkiga, huvudrätten överkokt och efterrätten kunde ha plockats ur en delicatoförpackning. Undantaget var hummersalladen som var riktigt god. Till barnen erbjöds lite olika pussel och ritböcker, inget infantanpassat utan snarare 3-7 år.

Något jag uppskattade var de riktigt stora rutorna som man får på Boeing 787-9, känns lyxigt att kunna blicka ut ur dem.
 

Attachments

  • IMG_20190614_215923.jpg
    IMG_20190614_215923.jpg
    40,8 KB · Visningar: 324
Last edited:
Toppen