Senaste nytt

Tips på bra restauranger i New York

011430121

Medlem
Min nya favorit på kötthimmelen. Keens Steakhouse
Keens Steakhouse . . . Since 1885
Vi blev rekommenderade av personalen på Dead Rabbit bar att gå dit. Prismässigt som en middag i Oslo. Och hur jag skall kunna äta biff någon annanstans är nu en gåta.
Bordsbokning är även här att rekommendera. Kan bli lite jobbigt att Fika i baren annars :)
.
Helt enig med dig.
Bordsbeställning är ett måste. Fick rekommendationen av personalen på Radisson 32 gatan.
 

Per N

Medlem
Har precis kommit hem efter en weekend i New York. Vi gick "all in" på stekhus och testade Keens, Capital Grille (51st street), Gallaghers och Strip House (12th street). Bäst kött på Gallaghers och Strip House, trevligaste miljön på Capital Grille och Gallaghers. Alla var bra men vi utsåg Gallaghers som vinnare. Keens var också bra men kom sist på vår lista. Man fick inte till den rätta grillytan på köttet vilket jag kunde konstatera var lika på övriga bord när jag tittade mig omkring.
 

Gizmo79

Medlem
Vet inte om denna fråga riktigt passar in här, men chansar. Vi är 4 st som åker över till NY i februari, stannar 2 nätter. Första natten bor vi nära Newark då vi ska se Devils - Penguins på kvällen när vi kommer. Andra natten bor vi mitt på Times Square. Vi har inte frukost på nått av hotellen utan vill ut och äta rejäl amerikansk frukost. För de andra i sällskapet blir det första gången dom är i USA. Nån som har tips på några bra ställen där man kan få pankakor/french toast, bacon, apelsinjuice och blaskigt kaffe :)
 

agehall

Medlem
Gå bort till 9de avenyn. Där bör ni hitta prylar.

Dock är NYC numera ganska hälsosamt, så det är mer bagels än flottigt bacon tycker jag, men det finns riktiga diners om man letar lite.
 

Lagerman

Medlem
@Gizmo79 För en äkta flottig diner upplevelse kan jag rekommendera Red Flame diner på w44th street mellan 6e och 5e avenyn. Mysig liten diner med i mitt tycke grym amerikansk frukost. Ni har väl 5 min att knata dit om ni bor på Times' Square. Kan också rekommendera Juniors vid Times' square. Lite mer turistigt och lite dyrare men bra utbud.
 

Direktorn

Medlem
Rekar också Gallaghers och Striphouse för bra steak.(har testat båda Striphouse-restaurangerna och de är likvärdiga) Längtar tillbaka.
 

Gizmo79

Medlem
@Gizmo79 För en äkta flottig diner upplevelse kan jag rekommendera Red Flame diner på w44th street mellan 6e och 5e avenyn. Mysig liten diner med i mitt tycke grym amerikansk frukost. Ni har väl 5 min att knata dit om ni bor på Times' Square. Kan också rekommendera Juniors vid Times' square. Lite mer turistigt och lite dyrare men bra utbud.

Tack för tipsen!

Vi hade bestämt innan att vi iaf skulle testa Red Flame och när det sen visade sig att Juniors låg precis utanför vårt hotell Marriot Marquis så vart det ett besök där med. Bägge ställena var kanon tyckte vi.
 

Hubert

Medlem
En glad överaskning var hotellrestaurangen på Refinery Hotel. Parker & Quinn... När jag velat vara lite bekväm och inte orkat gå till Keen’s för kött så är deras nästan lika bra.

Kan också tipsa om Ai Fiori som är en italiensk restaurang med en stjärna (eller var det två?) på 5th Av. Grym service och riktigt god mat.
 

Benz

Medlem
Många steakhouse-rekommendationer men jag kan inte låta bli att rekommendera Club A Steakhouse för den som är sugen på riktigt bra kött! Bjöds dessutom på grym service. Ligger i Midtown East.
 
Toppen