Senaste nytt

Tips på bra hotell i Dubai

Hej alla ni som varit i Dubai! Jag är ute efter ett hotell som ligger bra, nära vattnet och gärna något nytt men ok med 4 *. 1500 per natt för ett dubbelrum är vad budgeten tål.

Några heta tips av experterna?
 

Svenska73

Medlem
Kolla på Trip Advisor om poolen har skugga. Något man kanske inte tänker på men pga high rises så det inte en självklarhet. Personligen skippar jag Jumeirah och föredrar The Adress Downtown eller Dubai Mall.
 

ski

Medlem
Radisson Hotel i Dubai?
Något av dom som är bra?
Bodde på Radisson Blu Deira Creek. Bra läge 15 min från flygplats. Första 5 stjärniga hotellet i Dubai (från 75) men fint med många restauranger. Klassisk stil på hotellet. Bokade med Eurobonuspoäng men det gick inte att boka via SAS-sidan utan var tvungen att ringa eftersom man måste garantera bokningen med ett kort trots att det betalas med poäng. 20000 poäng per natt.
 

Concorde

Founding Member
Kan varmt rekommendera Crowne Plaza Festival City. Inte i anslutning till stranden, men taxi är "gratis" och hotellet är närmast nytt med bra priser, väldigt trevliga rum och sviter, bra pool område, gott käk och makalös utsikt över Dubai.

Man delar faciliteter med InterContinental som ligger vägg i vägg. Ni måste gå till lunch buffén på Anise i Intercontinental. En upplevelse.
 
Slår ett slag för Jumeirah Emirates Towers som vi alltid bor på när vi är i Dubai. Något dyrare men väldigt prisvärt och med bra läge. Dessutom ingår beach acces till deras privata strand vid Jumeirah Beach hotel, Burj Al Arab och Madinat. Ingår även tillträde till badlandet Wild Wadi som dock är något slitet nu. Under höstan renoverade dem flera våningar så skriv isf i bokningen att du gärna tar ett nyrenoverat rum, brukar finns gott om lediga då hotellet är stort.
 

segra

Medlem
Inget tips kanske men vi har 5 n på Jumeirha Beach Hotel i slutet på Mars bokade. Får hoppas det är bra. Har surfat runt i timmar för att leta omdöme om olika hotell i Dubai och då föll valet på detta. Vi reser iofs som familj och det påverkar/begränsar ju valet lite.
 
Toppen