Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Tonton

Medlem
Är shanghai helt död numera med LH i first? Tycker jag kikat flera dagar (främst awardfares, som väl hämtar från uniteds sökmotor), eller har nån sett/bokat PVG senaste 3-4v? Förr kändes den ju väldigt öppen.

Värt att påpeka att Awardfares inte bara hämtar från United - även om nu United i princip stämmer till 99% när det kommer till LH F och tillgänglighet hos EuroBonus.
 

mry

Medlem
Förövrigt, Frankfurt har en egen terminal för first.. hur tar man sig till den om man flyger in via connection från Stockholm? :)


Det känns lite lustigt att det inte finns någon väg dit som medför att man kan gå på övergångsställe för att komma dit utan måste korsa vägen bara..
 

palmen

Moderator

Det känns lite lustigt att det inte finns någon väg dit som medför att man kan gå på övergångsställe för att komma dit utan måste korsa vägen bara..
Tanken är inte att man ska komma dit till fots. Ankommer man samma dag är tanken att man ska nyttja FCL. Vägen man behöver gå över har jag dock knappt sett en bil på.
 

Senator

Moderator
Trodde man skulle landa så nära 24 timmar innan man kunde för att maximera upplevelsen? ;)

Nja, du kan inte besöka loungen kvällen innan avresa så det går inte

När denna öppnade så var tanken att FCT skulle användas av de resenärer som börjar sin resa i Frankfurt. Därmed byggde Lufthansa också FCL för att hantera passagerna som är i transit. Så upplevelsen är optimerat för start i Frankfurt.
 

mry

Medlem
Nja, du kan inte besöka loungen kvällen innan avresa så det går inte

När denna öppnade så var tanken att FCT skulle användas av de resenärer som börjar sin resa i Frankfurt. Därmed byggde Lufthansa också FCL för att hantera passagerna som är i transit. Så upplevelsen är optimerat för start i Frankfurt.
Men för att maximera upplevelsen så åker man ju med sista first flygningen från FRA och då kommer man ju sent till flygplatsen dagen innan. Bor man på hotell vid flygplatsen och sen går dit på morgonen dagen man ska flyga. Känns inte värt att åka 200 meter med bil tycker iaf jag.
 

Senator

Moderator
Men för att maximera upplevelsen så åker man ju med sista first flygningen från FRA och då kommer man ju sent till flygplatsen dagen innan. Bor man på hotell vid flygplatsen och sen går dit på morgonen dagen man ska flyga. Känns inte värt att åka 200 meter med bil tycker iaf jag.

Absolut, men det är inte samma som att du kan maximera 23t i FCT Så vill inte att nya medlemmar skall få fel uppfattning

Personligen tycker jag 2-3t är tillräckligt. Hur många schnitzlar orkar man på en dag?
 

palmen

Moderator
Hur många schnitzlar orkar man på en dag?
emoji848.png
Ge inte folk dumma idéer nu :)
 
Toppen