Senator
Moderator
En fortsättning på onsdag 28:e februari
Rutten mellan New York och Toronto har jag åkt frekvent senaste året. Mellan april 2017 och februari 2018 har jag varit i Toronto 6 gånger. Jag gillar åka dit och har min favoritkund och affärspartner där. Nästan alla resor har jag åkt till New York förre, efter eller båda.
La Guardia däremot har jag en hat-kärleksrelation till. Nära stan, fantastiska vyer vid landning, men hemska faciliteter, väldigt ofta förseningar och trots nära till stan är det dålig kommunikation till Manhattan.
Jag väljer nästan alltid gångplats när jag flyger, men inte när jag skall åka till/från LGA. Där sitter jag gärna vid fönstret för att ha utsikt över Manhattan och Hudson River.
Utresan till Toronto – Pearson var händelselös med ett undantag. IFE och Wifi funkade inte, det blev informerat om innan avresa.
Som vanligt finns det något för flygbranschens Kung av Konsekvent Inkonsekvensism aka. SAS att lära. Samma som Singapore gick Air Canada runt och delade ut kompensation proaktivt. I detta fall en voucher som jag kan använda online. Det visar sig att den är värt 10% av nästa resa köpt på Aircanada.com inom ett år. Lyssna och lär SAS, svårare är det inte. ”Take the bull by the horn” och lös problemet på plats så sparar ni tid, pengar samt höjer kundupplevelsen.
En annan positiv överraskning var att det serverades en riktigt bra frukost. Mina eftermiddagsflighter med Air Canada till New York har varit en lång gäsp på matfronten, men inte denna dagen. En riktig frukost serverades på denna 1:20 långa flight. Och varje flight som är i tid till/från LGA applåderar jag.
Inflygning över Lake Ontario, över stan innan vi svänger mot Pearson. Fina vyer från min fönsterplats 1F.
Efter landning kliver jag av som första passagerare, och sätter upp mitt vanliga ”ensam på resa, flygplatstempo” mot den kanadensiska gränskontrollen. Det är exakt 0 rymdvarelser, skandinaver, kanadensare och amerikanare före mig i kontrollen. Så det tar under fem minuter att ta mig in i Kanada och ut genom tullen. Klockan är knappt 09.00 på morgonen, så jag tänker testa flygplatståget i Toronto något jag inte har gjort tidigare.
Jag följer skyltarna mot tåget från Terminal 1. Läsförmågan är inte den bästa och plötsligen befinner jag mig på deras AirTrain mot Terminal 3. Då är det bara att börja om, åka tillbaka till Terminal 1 sedan gå rätt till Union Pearson (UP) Express. Missar nästa tåg med 15 sekunder, men det är klantarslet Senator som hade skapat själv.
Jag måste säga att tåget till Union är grymt. Med snabbt wifi ombord kan jag jobba, och det tar 25min till Union. Från Union tar det 10min att promenera till Hilton Downtown Toronto. Där är mitt rum redo (ingen uppgradering då det är fullt) men jag sätter mig direkt att jobba. Klockan är 10.00 (16.00 hemma) och jag kan ta några telefonsamtal.
Jobb, gym, lunch sedan redo för möte kl. 14.30. Det är gäsp för er, bra möte för mig. Kl. 18.00 tar vi en tidig middag som avslutas 19.30. Jag promenerar tillbaka till Hilton på en halvtimma. Det känns skönt. ”Lights out” klockan 20.30, jag försöker kolla hockey men jag är slut. God natt..
Rutten mellan New York och Toronto har jag åkt frekvent senaste året. Mellan april 2017 och februari 2018 har jag varit i Toronto 6 gånger. Jag gillar åka dit och har min favoritkund och affärspartner där. Nästan alla resor har jag åkt till New York förre, efter eller båda.
La Guardia däremot har jag en hat-kärleksrelation till. Nära stan, fantastiska vyer vid landning, men hemska faciliteter, väldigt ofta förseningar och trots nära till stan är det dålig kommunikation till Manhattan.
Jag väljer nästan alltid gångplats när jag flyger, men inte när jag skall åka till/från LGA. Där sitter jag gärna vid fönstret för att ha utsikt över Manhattan och Hudson River.
Utresan till Toronto – Pearson var händelselös med ett undantag. IFE och Wifi funkade inte, det blev informerat om innan avresa.
Som vanligt finns det något för flygbranschens Kung av Konsekvent Inkonsekvensism aka. SAS att lära. Samma som Singapore gick Air Canada runt och delade ut kompensation proaktivt. I detta fall en voucher som jag kan använda online. Det visar sig att den är värt 10% av nästa resa köpt på Aircanada.com inom ett år. Lyssna och lär SAS, svårare är det inte. ”Take the bull by the horn” och lös problemet på plats så sparar ni tid, pengar samt höjer kundupplevelsen.
En annan positiv överraskning var att det serverades en riktigt bra frukost. Mina eftermiddagsflighter med Air Canada till New York har varit en lång gäsp på matfronten, men inte denna dagen. En riktig frukost serverades på denna 1:20 långa flight. Och varje flight som är i tid till/från LGA applåderar jag.
Inflygning över Lake Ontario, över stan innan vi svänger mot Pearson. Fina vyer från min fönsterplats 1F.
Efter landning kliver jag av som första passagerare, och sätter upp mitt vanliga ”ensam på resa, flygplatstempo” mot den kanadensiska gränskontrollen. Det är exakt 0 rymdvarelser, skandinaver, kanadensare och amerikanare före mig i kontrollen. Så det tar under fem minuter att ta mig in i Kanada och ut genom tullen. Klockan är knappt 09.00 på morgonen, så jag tänker testa flygplatståget i Toronto något jag inte har gjort tidigare.
Jag följer skyltarna mot tåget från Terminal 1. Läsförmågan är inte den bästa och plötsligen befinner jag mig på deras AirTrain mot Terminal 3. Då är det bara att börja om, åka tillbaka till Terminal 1 sedan gå rätt till Union Pearson (UP) Express. Missar nästa tåg med 15 sekunder, men det är klantarslet Senator som hade skapat själv.
Jag måste säga att tåget till Union är grymt. Med snabbt wifi ombord kan jag jobba, och det tar 25min till Union. Från Union tar det 10min att promenera till Hilton Downtown Toronto. Där är mitt rum redo (ingen uppgradering då det är fullt) men jag sätter mig direkt att jobba. Klockan är 10.00 (16.00 hemma) och jag kan ta några telefonsamtal.
Jobb, gym, lunch sedan redo för möte kl. 14.30. Det är gäsp för er, bra möte för mig. Kl. 18.00 tar vi en tidig middag som avslutas 19.30. Jag promenerar tillbaka till Hilton på en halvtimma. Det känns skönt. ”Lights out” klockan 20.30, jag försöker kolla hockey men jag är slut. God natt..