Senaste nytt

Thai Airways Boeing 777-300ER till Arlanda 2013

HansO

Medlem
I dag kl 06,45 landade HS-TKL på Arlanda. Det är en Boeing 777-300 som är ett splitter nytt plan i Thais flotta.
Jag skall åka den 24/7 i C så det skall bli spännande att få prova alla faciliteterna inte minst stolen.
Total i alla classer är det en enorm förbättring men det är kanske nödvändigt nu med Norrbaggens intåg ?
Tydligen så kommer Thai att använda denna typ av plan till samtliga avgångar från norden i vinter.
 
Idag är det premiär för Boeing 777-300ER på Thais linje till ARN.
HS-TKL genomförde den första 777-300ER flygningen som TG 960.
Flygplanet var knökfullt. Enligt min kompis på SGH var det hela 490(!!) bagage på denna TG 777-300ER.
 

Patrick

Medlem
Spontant känns det som att jag kommer att sakna övervåningen i Jumbon, eller att sitta i F stol till priset av en Y/B och lite poäng. ;)

Samtidigt ser jag fram emot nya U och era rapporter som nog kommer innan min nästa tur. :)
 
Bättre IFE & 18" breda stolar ekonomi...3+3+3 seating i 777 där det "normala"annars går mot 3+4+3.
Större overhead bins i 777-300ER jämfört med 747-400.
 

Dr. Miles

Expert
Vet Du fler detaljer om förbättring i economy?

Egen skärm med AVOD.
Om det är samma som på A380, bör det finnas USB ingång också.

Förr (bilden är från Boeing 747)
P1000674.jpg

Nu (bilden är från Airbus A380 men jag antar att det är samma stoltyp, dock 3-3-3 konfiguration i Economy på Boeing 777-300ER)
THAI Economy BKK-NRT_06.jpg
 
Last edited:

pwah

Medlem
Thai Boeing 77W Stockholm-Bangkok?

Ska flyga TG 961 ARN-BKK i C-klass på lördag och ser fram mot resan i nytt plan Enligt uppgift skulle Thai byta maskin till nya 777-300ER på sträckan BKK-ARN-BKK den 16 juli. Såg att det idag var en 744 som lämnade ARN som TG 961. Någon som vet varför?
 
Välkommen hit, pwah!

Thai är notoriska "ship-changers". Man vet inte förrän man sitter ombord vad det blir för kärra. Förvänta dig den sämsta så blir du positivt överraskad. :)
 

pwah

Medlem
Tack för svaret Kalle, då vet jag läget... bäst att förbereda sig på det värsta. Flighten på lördag är nästan full i C-klass och i 744 finns ju bara 10 alt 14 stolar i C jämfört med 24 i 77W.
 
Toppen