Senaste nytt

Taxfree alkohol och planbyten

Mr Planning

Medlem
Någon som har koll på det senaste vad som gäller ang. taxfree via CPH från PVG? (pvg-cph-arn)

Går det bra att passera där på väg till ARN med en inplastad "taxfree påse"?
 

joa

Medlem
Åkte för några veckor sedan från Singapore via Köpenhamn och det var inga problem i Köpenhamns säkerhetskontroll med spriten jag hade köpt i Singapore. Inplastad påse enligt konstens alla regler.
 

Nikje

Medlem
Någon som har relativt färsk info från säkerhetskontrollen i Hong Kong?

Ska göra min första (och sista?:eek:) Mileage Run imorgon (ja, vändande plan och inget incheckat bagage). Hade tänkt skippa taxfree för att inte riskera att behöva hälla ut det i säkerhetskontrollen men nu börjar jag bli lite sugen ändå...
 

Nikje

Medlem
Någon som har relativt färsk info från säkerhetskontrollen i Hong Kong?

Ska göra min första (och sista?:eek:) Mileage Run imorgon (ja, vändande plan och inget incheckat bagage). Hade tänkt skippa taxfree för att inte riskera att behöva hälla ut det i säkerhetskontrollen men nu börjar jag bli lite sugen ändå...
Tog en chansning för laget;) och köpte en Gordon's.

Inga problem i säkerhetskontrollen! Fick t o m lite hjälp av en personal som inte ens kollade försegling/kvittot.
 

MWi

Medlem
Kommer flyga från Funchal till Lissabon och vidare till Sverige och sen tillbaka via Porto till Funchal med övernattning åt båda hållen. Någon som vet om det funkar eller om jag blir tvungen att checka in?
 

Nikje

Medlem
Skriv gärna vartifrån du flög (var påsen var förseglad) innan du bytte i Hong Kong
ARN-HKG-ARN

Som kuriosa kan nämnas att kortläsarna var ur funktion så det var gammaldags slip:ar, lite retro-känsla.:)
20171119_142938.jpg
 

Mr Basic

Medlem
Flyger ARN-CPH-IAD. Förutsatt att alkoholen är förseglad enligt konstens alla regler, kan jag köpa den på ARN och/eller CPH (för att ha med mig till USA)?
 
Toppen