Synpunkter på hotell i Miami ?

En tråd i 'Andre hotellkjeder' startet av Phillewee, 13 Juli 2019.

1. Phillewee

Phillewee Ny medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Åker till Miami på semester i Oktober och undrar vad ni har för synpunkter på hotell ?

vad jag har kommit fram till bör man bo på south beach men då hustrun är gravid (v.22 när vi är där)
    så hade vi velat komma undan evenutella högljudda och stökiga Hotell/områden vilket kanske är svårt om man bor mitt i smeten.

dom hotell jag har tittat på är följande

Miami Beach Hotel | Home | The Betsy Hotel South Beach
    Iberostar Berkeley
    https://www.gatessouthbeach.com/

men är öppen på förslag om ni har rekommendationer.

2. Patrik

Patrik Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Svårt att veta hur känsliga ni är, vi bodde på The Betsy mitt under Black Film Festival förra året, enda gången det var högljutt var den natt de hade party just på The Betsy, annars var det inga problem, bra med plats på stranden utanför o.s.v. och ingen av oss gillar folkmassor/party-party.

flapps liker dette.
  3. Resetokig

Resetokig Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Vi älskar Iberostar Berkely. Har bott där flera gånger och är lika nöjda varje gång. Perfekt läge nära stranden, mataffärer och Lincoln road med shopping och restauranger. Har aldrig blivit störd av omgivningen på Ibestostar vilket vi blivit på andra hotell på south beach.

4. Bridgeman

Bridgeman Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Jag och frun har bott på The Betsy två gånger vid olika tillfällen helt klart toppen hotell. Mycket bra service samt bra tillgång på privata strandstolar. Kan helt klart rekommendera detta hotell dock lite lyhört men charmigt. Lite engelsk kolonialstil.

Patrik og flapps liker dette.
  5. Swedestar

Swedestar Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Har bott på The Gates med familjen och det var ganska lugnt och hade ett trevligt poolområde. Skulle gärna bo där igen.

6. Mimer

Mimer Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Hade det fint på San Juan Hotel, när jag var i Miami. Fina rum, fantastiskt trevlig personal och relativt billigt för att vara South Beach. Lugnt hotell, bara grannarna som tyckte om varandra och högt några minuter varje morgon

Frukosten var risig på hotellet men Rosetta Bakery precis intill var en bra lösning på det "problemet".

7. mha321

mha321 Medlem

Noterar att de tips du fått (och även hittat själv) i första hand handlar om Miami Beach, och inte Miami. Men det är kanske där du faktiskt letar?

Det är ju rätt ordentligt olika omgivningar i de två städerna. Det finns nog många fler att välja på I kategorin lugna och tysta i Miami än i Miami Beach. (även om det såklart finns en hel del sådana områden där också)

8. flapps

flapps Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Tycker Betsy är helt ok...

Vedlagte filer:

Patrik liker dette.
  9. Flyingandy

Flyingandy Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Vi har bott på The Confidante sista tre gångerna i Miami, promenadavstånd eller 5USD med uber ner till smeten. Grymt bra service varje gång.

Hyatt.com

10. Phillewee

Phillewee Ny medlem

Country:
    Sverige Sverige
    tack för alla svar !

Del denne siden

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vårt nyhetsbrev for å motta oppdateringer om hva som skjer på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bli medlem nå!