Senaste nytt

Struntar SAS i att lasta "korrekt" catering på vissa flighter?

Får citera från tråden om vad SAS inte gjorde bra
SAS - Det här gjorde Ni inte så bra! | Sida 363 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor


Öppnade ett case mot sas för detta och fick initialt ett standard svar att det tas till berörd avdelning och man bad om ursäkt för att maten inte var upp till standard med lite poäng som kompensation.

Detta var inte OK för mig då man gjort ett val att inte lasta någon mat catering på planet för att istället flyga en charter flygning från Hamburg till Las Palmas och då inte få någon mat lastad mer än den torraste mackan jag försökt äta. Det var helt uppenbart att man tog smällen att inte lasta mat catering på flighten enligt SAS standard. Hade man bara meddelat detta i förväg hade jag kunnat äta på flygplatsen istället.

Efter att ha påtalat detta att det var ett strategiskt beslut från SAS att strunta i korrekt catering så fick jag den kompensation som jag begärde och tyckte var lämplig för detta.
Att saker går fel och att det uppstår oförutsedda händelser som gör att fel/ingen mat lastas kan jag förstå, men att man bara struntar i det utan att meddela om detta är inte ok.

Slutet gott, allting gott.
SAS tog sitt ansvar och gav en skälig ersättning för detta efter mitt svar på deras första kompensation.
Jag är också intresserad. Sitter just nu på väg till Rom och där har de inte heller lastat någon mat. Jag frågade varför och fick till svar att det varit såhär några gånger tidigare i veckan. De catrar inte de medellånga linjerna som går mellan frukost och lunch och prioriterar annat. Så nu är jag "tvingad" att dricka GT och äta chips kl 1030. Tur det är semester...

Annars väldigt trevlig personal, flugit med pursern innan från Frankfurt i september, lika bra då.
 

Taggen

Medlem
Jag är också intresserad. Sitter just nu på väg till Rom och där har de inte heller lastat någon mat. Jag frågade varför och fick till svar att det varit såhär några gånger tidigare i veckan. De catrar inte de medellånga linjerna som går mellan frukost och lunch och prioriterar annat. Så nu är jag "tvingad" att dricka GT och äta chips kl 1030. Tur det är semester...

Annars väldigt trevlig personal, flugit med pursern innan från Frankfurt i september, lika bra då.

De har mackorna och pizzan annars som jag upptäckte på en 0920 flight till Nice. Nu fick jag förklaringen till att kuberna saknades. Ingen förlust för min del i detta fall då jag redan ätit två frukostar innan. Lustig iakttagelse att de minsann fortfarande delar ut de tre chokladbitarna som vanligt i Plus.

Kan tilläggas att mackorna var rätt oätliga så det blev hälsosamma chips och en chokladboll istället.
 

palmen

Moderator
Jag är också intresserad. Sitter just nu på väg till Rom och där har de inte heller lastat någon mat. Jag frågade varför och fick till svar att det varit såhär några gånger tidigare i veckan. De catrar inte de medellånga linjerna som går mellan frukost och lunch och prioriterar annat. Så nu är jag "tvingad" att dricka GT och äta chips kl 1030. Tur det är semester...

Annars väldigt trevlig personal, flugit med pursern innan från Frankfurt i september, lika bra då.
Finns det inga mat-boxar eller några pizzor eller annat att äta?
Man struntar alltså helt i catering förutom snacks och dryck?
 

Jönsson

Medlem
När jag tänker efter så har det på minst två flygningar under september/oktober varit samm sak. Bara kaffe och ingen catering. Vid ett av tillfällena ropades det ut att man pga förseningen inte skulle finnas någon catering. Anledningen var att man skulle prioritera att minska förseningstiden istället, eller något i den stilen. Tänkte inte närmare på saken förrän nu, då jag ofta struntar i mat och dryck på ”kortare” flygningar och istället prioriterar vila.
 
Toppen