Senaste nytt

[STREJK AVSLUTAD]Ingen catering från Köpenhamn pga olaglig strejk

Glenn E

Medlem
Jag ska flyga från Köpenhamn till Shanghai idag med SAS i plus.

Jag fick just ett SMS att jag skulle få en matvoucher att användas på Kastrup idag pga att ingen eller begränsad caterng kommer vara tillgänglig pga en olaglig strejk hos Gate Gourmet igår.

Inte så bra.

Är det någon som vet mer om detta?

Man får väl bre lite smörgåsar i loungen så att man har frukost imorgon.
 

Moco

Medlem
Helt övertygad om att det rent generellt är usla arbetsvillkor på Gate Gourmet (en snabb googling bekräftar ju återkommande problem globalt), så det är väl inte oväntat i sig. På en arbetsmarknad som, med få undantag, trampar baklänges när det kommer till människosyn så blir det ju såhär. Givetvis blir man ju både trött och arg som resenär, men det är vad det är. På sätt och vis är det konstigt att SAS inte har någon vettig contingency plan för sånt här. Om det började redan igår så borde man ju kunna sourca alternativt till sina longhaul-flygningar - som inte är jättemånga. Flyga utan mat är ju inget jättebra alternativ.
 

Thornado

Medlem
Jag ska flyga från Köpenhamn till Shanghai idag med SAS i plus.

Jag fick just ett SMS att jag skulle få en matvoucher att användas på Kastrup idag pga att ingen eller begränsad caterng kommer vara tillgänglig pga en olaglig strejk hos Gate Gourmet igår.

Vad är det för värde på dessa vouchers?

(någon som flugit Go som kan kommentera på om det är samma värde för Go och Plus)
 

Agö

Medlem
Vad är det för värde på dessa vouchers?

(någon som flugit Go som kan kommentera på om det är samma värde för Go och Plus)
Här är en som fick 225 DKK för Köpenhamn-San Francisco (i affärsklass). Saxat från SAS Facebook.

upload_2017-11-2_14-39-9.png
 
Toppen