Senaste nytt

Stockholm-Köpenhamn, Star Alliance

Agö

Medlem
Blir utkörd hemifrån i mellandagarna och ska samtidigt upp till Stockholm för den traditionsenliga Annandagssupen. Detta borgar för en intressant hemresa.

  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Köpenhamn
  • När vill/behöver du resa ut? 27-dec
  • När vill/behöver du komma hem? 29-dec
  • Hur länge vill du vara borta? 1/2 nätter
  • Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  • I vilken kabinklass? Business eller First
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) 30-35000 SEK
  • Vad är det viktigaste för dig? Få en bekväm resa hem till Köpenhamn
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Ja, gärna en natt på vägen till Köpenhamn
Det lätta vore ju att flyga t.ex. SAS D-klass till New York och på vägen hem flyga via Köpenhamn och s.a.s. ta en längre bensträckare där. Men söker lite inspiration här.
 

Elias

Medlem
Älskar din budget här! Vad sägs om och komma förbi ön på lite fika? Kan bli rätt tight med tid dock.
 

Agö

Medlem
Hittade denna...

upload_2017-10-16_22-48-3.png
 

Senator

Moderator
Lite över budget eftersom Swiss kräver natten mellan lördag/söndag för billigaste biljetter:
ARN-ZRH-DXB-ZRH-ARN med Swiss First kostar 40' + enkel till CPH
ARN-ZRH-DXB-ZRH-CPH med Swiss First kostar 46'

Överlags kan det vara billigare tror jag oavsett vem du bokar att köpa ARN-XXX-ARN med routing via CPH och sen hoppar du sista segmentet CPH-ARN. Swiss är inget bra alternativ då.
 

Agö

Medlem
Lite över budget eftersom Swiss kräver natten mellan lördag/söndag för billigaste biljetter:
ARN-ZRH-DXB-ZRH-ARN med Swiss First kostar 40' + enkel till CPH
ARN-ZRH-DXB-ZRH-CPH med Swiss First kostar 46'

Överlags kan det vara billigare tror jag oavsett vem du bokar att köpa ARN-XXX-ARN med routing via CPH och sen hoppar du sista segmentet CPH-ARN. Swiss är inget bra alternativ då.
Precis. SQ är 3-4K billigare på det sättet med direktflighten hem och skippa sista benet till Stockholm.

Tack för input, lite över budget denna gång.
 

pep

Medlem
Swiss: Legs'ene ARN-ZRH // ZRH-ARN/CPH i First er vel næppe mere end "europa business"? Point indtjening med SQ i bz er vel noget højere end med LX til Dubai (selv om 2 ben er i First)? Hvis du elsker at flyve med SQ får du jo flere timer at blive forkælet i....
Personligt giver det mig altid et psykologisk "kick" at sætte mig ind i CPH-flyveren fra Singapore og fornemme at lille Danmark er kommet på verdenskortet og man kan holde fest uden at bekymre sig for flere transfers, sikkerhedskontroller, m.m.
 
Toppen