Senaste nytt

Stobart Air ny ATR-operatör för SAS?

Alf

Medlem
Hoppas verkligen att LPI-CPH kommer tillbaka ifall detta stämmer. Börjar redan tröttna på att behöva ta tåget till sthlm hela tiden..

Det vore ju bra men då får det vara fler turer än vad SAS lyckades komma med. Med bara två turer om dagen blir det fortfarande tåget. Dessutom skall tågförbindelserna från Linköping till Arlanda utökas så det lär nog bli det bästa alternativet för oss i Östergötland om man skall ut i världen. Från Arlanda hittar man i regel nonstop flygningar till de flesta större platser i Europa så man spar i de flesta fallen in den extra tiden det tar med tåg till Arlanda och man får betydligt bättre flexibilitet, i varje fall om man åker i jobbet.
 

Tonton

Medlem

För mig har alltid SAS flygtider fungerat helt ok. Men då reser jag till 99% privat. Skulle dock inte säga nej till en liten tidigare kvällsflight.

Även fastän det utökas med tåg till Arlanda så är det ändå inte samma sak. Personligen så anländer jag hellre två timmar senare och landar i Linköping än att flyga via Stockholm och behöva ta tåget. Finns absolut ingenting skönare än att landa på LPI och kunna lägga sig i soffan 20 minuter senare.
 

Agö

Medlem
För mig har alltid SAS flygtider fungerat helt ok. Men då reser jag till 99% privat. Skulle dock inte säga nej till en liten tidigare kvällsflight.

Även fastän det utökas med tåg till Arlanda så är det ändå inte samma sak. Personligen så anländer jag hellre två timmar senare och landar i Linköping än att flyga via Stockholm och behöva ta tåget. Finns absolut ingenting skönare än att landa på LPI och kunna lägga sig i soffan 20 minuter senare.
Förståeligt. Tåget är ju därtill inte känt för att vara särskilt pålitligt.
 
Toppen