Senaste nytt

Stämmer verkligen priserna på Hotels.com?

Platinum

Medlem
Jag har länge funderat på om Hotels.com's grå-markerade ordinariepriser verkligen stämmer då jag ofta tycker att de verkar helt tagna ur luften?

Jag ska besöka New York nu i vår mellan den 8:e och 12:e mars och bokade i helgen upp mig på Grand Hyatt. Av en slump så kikade jag idag in American Express hotellbokning och hittade en hel del intressanta alternativ, bland annat Omni Berkshire Place.

Enligt AmEx Travel så skulle det kosta 11,787:- för fyra nätter medan det via Booking.com samt Hotels.com skulle kosta drygt 20.000:- för samma datum och rumstyp. Hotels.com i sin tur skriver ut ett "ordinariepris" på 46.014:- (!?). Detta pris är inget som nämns på någon annan förmedlare vad jag kan hitta.

Därför undrar jag nu följande:

1. Vet någon vad dessa "ordinariepriser" faktiskt baseras på?

Samt;

2. Har någon här bott på Omni Berkshire Place och isåfall kan rekommendera det?

Varma hälsningar,
Erik

Namnlöst.png Skärmavbild 2016-11-28 kl. 21.29.29.png
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Hachans

Medlem
Utgå från att det är lockpriser ifrån någon prislista framtagen enbart för hotels.com, alternativt att de använder sig av prislistan på deras absolut dyraste rum. Kolla in deras hemsida. De har dessutom lägsta pris-garanti där så boka direkt genom hemsidan istället.
 

jsn

Medlem
Jag har sett på vissa sökmotorer, kan kanske ha varit trivago, att priserna varierar kraftigt mellan olika providers. Min mycket begränsade upplevelse hittills är att hotels.com, och andra liknande sidor, använder sig av det högsta priset som dessa sökmotorer kan leta upp som ordinarie pris. Dock är min uppfattning att det gäller samma rumstyp som jag tittar på, inte värsta sviten när jag tittar på billigaste enkelrummet.
 

Wyll

Medlem
Jag har noterat att hotell framför allt i NA men även i andra delar av världen ofta har priserna för rummet man bor i på insidan dörren eller i en garderob i själva rummet. Dessa priser är ofta 3-5 gånger högre än vad man själv betalar. Kan de vara dessa priser hotels.com använder?
Då kommer man ju till frågan varför dessa priser finns är det ett "max" pris som man enligt lag måste ange eller liknande?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Valley

Medlem
Ordinarie priser verkar vara ett skämt. Så har jag upptäckt att flera bokningssiter har egna benämningar på rumskategorin (så du inte får en chans i världen att hävda något lägsta prisgaranti)
 

mjulven

Medlem
Det som visas är jämförelsen mot det högsta priset för ett flexibelt rum. Det är som att jämföra priser mellan SAS GO under nog OT nerver och SAS GO full flex någon timme innan resan.
 
Toppen