Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

mry

Medlem
Det är väldigt få butiker som tar amex i Luleå när jag hade det kortet för något år sen så sa upp det.
 

Holloman

Medlem
Jag måste säga att jag tycker problemen med AmEx är överskattade idag. Nästan alla ställen jag handlar på tar AmEx, så jag håller med Martin - antingen är mitt köpmönster anpassat för AmEx eller så är problemen överskattade. Jag tror på det sistnämnda för det har blivit lättare och lättare att använda kortet.

Instämmer med Martin och Agehall, jag kan knappt komma på ett ställe där jag handlar som de inte tar Amex i. ICA, KRauta, COOP, Stadium, Alla klädbutiker jag handlar i, XXL, de flesta internetsiter jag handlar via alla tar de Amex. Jag får riktigt tänka efter för att komma på ett ställe där de inte accepterar kortet (i Sverige). Enda jag kommer på är Marbodalskök. Till och med Diners kortet fungerar hyfsat ofta.
 

Flood

Medlem
Av något som är lite mer rikstäckande så saknar jag Amex hos McDonalds och Burger King i Sverige. Mitt skräpmatsätande koncentreras därför till Max som tar både Amex och DC.

Sedan saknar jag det hos biljettförsäljare som Tickster och Eventim. Ticnet tar Amex, men här kan man sällan välja en alternativ leverantör av biljetter.
 

Homer

Medlem
Jag handlar inte på resebyrå i onödan men när jag gjorde det förr så tog Ticket inte emot Amex på onlinebokning men det var okej att betala på deras butik.
.

men det gör de nu, fram till nyligen utan avgift.

Av något som är lite mer rikstäckande så saknar jag Amex hos McDonalds .

Köp presentkort betala med Amex, eller bättre köp ett superpresentkort och betala med Diners när det är dubbla poäng
McDonald's Presentkort

Köp presentkort
 
Av något som är lite mer rikstäckande så saknar jag Amex hos McDonalds och Burger King i Sverige. Mitt skräpmatsätande koncentreras därför till Max som tar både Amex och DC.

Amex och McD beror nog på franchise-tagaren och dennes avtal, finns flera McD här i Sthlm som tar Amex medans det inte funkar på andra.
 

Jonas C

Medlem
Holland rent generellt skulle jag säga. Otroligt skämmigt att behöva plocka fram sitt Maestro kort.

Den Holländska snålheten i ett nötskal. Missade nästan mitt flyg häromveckan för att ingen på tågstationen ville acceptera mitt MasterCard. De vill hellre ha någon anställd i biljettkassan hela natten på tågstationen än att betala sina mercant fees, ren idioti och ologik skulle jag säga. Amsterdam är dock något liberalare när det kommer till kortbetalning. Ganska många ställen i centrum som tar emot AMEX, och på tågstationen kan man betala med VISA/MC i automaten.
 

Stefan62

Medlem
Jag måste säga att jag tycker problemen med AmEx är överskattade idag. Nästan alla ställen jag handlar på tar AmEx, så jag håller med Martin - antingen är mitt köpmönster anpassat för AmEx eller så är problemen överskattade. Jag tror på det sistnämnda för det har blivit lättare och lättare att använda kortet.

Jag instämmer - problemet är överskattat.

Jag har inget särskilt köpmönster och håller mig inte till vissa butiker. Mitt Amex används flera gånger per dag och aldrig några problem. Detsamma gäller utomlands.
 
Toppen