Senaste nytt

Snabbaste vägen till Guld/Platinum Le Club Accor

Nicedase

Medlem
Hej,

Har ca 20-30 nätter planerade på destinationer i Asien som har väldigt begränsat utbud av Radisson/Rezidor-hotell (Är RRG). Tänkte då försöka hitta ett annat bonusprogram som har lite större utbud i Asien.

Undrar därför vilken den snabbaste/mest prisvärda vägen till Guld i Le Club Accor är?

Har tänkt på Shareholder-förmånen, men har förstått att det kan ta väldigt lång tid att få igenom det?
Är det någon som testat IBIS Business Card? Är det prisvärt?

Finns det något annat sätt som jag inte tänkt på? Alt, finns det bättre bonusprogram att sikta in sig på?

Mvh
 
Har tänkt på Shareholder-förmånen, men har förstått att det kan ta väldigt lång tid att få igenom det?
Är det någon som testat IBIS Business Card? Är det prisvärt?

Förrförra året fick jag guld som aktieägarförmån, det tog några veckor. Under 2018 har flera rapporterat att det tagit ännu längre tid, eller att de aldrig fick kortet.

I år beställde jag ett Ibis Business Card, och då blev jag uppgraderad till guld omgående. Om man tänker bo mycket på Ibis är det lätt att räkna hem, eftersom man får 10% rabatt där, men om man bara vill köpa guld för 90 euro är det väl lite svårare att motivera (även om jag alltså själv tycker det är värt det). Nästa år hoppas jag dock ha tjänat in ett guld på ”gammaldags vis”, alltså genom att faktiskt bo på hotell...
 

squeezen

Medlem
kan säga att ibis business card lär bli mitt val i år. Halkat ner från Platinum till guld och nu till silver vid årsskiftet.
Att få guld status för 90EUR är tokbilligt. det räcker i princip med en stay och du får welcome drink, upgrade samt kan checka ut sent. På de flesta hotellet i världen har man i princip redan räknat hem det där.

Kan vara värt att notera dock att de snålat in på lunge access. Dvs om du bokar en rumskategori under lounge access och får guld-upgrade så får du bara nya rummet i kategori över, men får inte nyttja club lounge..
 

Nicedase

Medlem
Jag körde också på IBIS Business card till slut.
Som tidigare medlemmar skriver så får man alltså nästan 2 års accor guld(innevarande + nästkommande år) vilket borde vara ett ganska galet värt pris. Iallafall om ni frågar mig.
 
Som tidigare medlemmar skriver så får man alltså nästan 2 års accor guld(innevarande + nästkommande år) vilket borde vara ett ganska galet värt pris.

Valde du två års Ibis Business (för €159) eller ett år (för €90)? Jag valde endast ett år, och mitt Guld-medlemskap gäller till 2019-12-31, alltså endast innevarande år. Ibis Business-kortet gäller till 2020-01-31.

Jag köpte kortet just den 1:a januari, och det var kanske dumt i retrospekt.
 
Toppen