Senaste nytt

Singapore Airlines kommer till Arlanda

Rickard_O

Medlem
Någon som har koll på vilken lounge som används numera för avfärd från Stockholm?
Tidigare i tråden länkades det till en reserapport där man har fått använda sig utav Arlanda lounge som ligger efter passkontrollen.
Enligt swedavias info är inte Singapore en av dom som använder den.

Då gick tanken till att man antagligen måste behöva uppsöka vanliga SAS loungen.
Men till min förvåning hittar jag i Singapore's 'Partner lounges' att det är SAS Gold som används, stämmer det?

EDIT: Reser i business.

Singapore lounge arlanda.jpg
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Någon som har koll på vilken lounge som används numera för avfärd från Stockholm?
Tidigare i tråden länkades det till en reserapport där man har fått använda sig utav Arlanda lounge som ligger efter passkontrollen.
Enligt swedavias info är inte Singapore en av dom som använder den.

Då gick tanken till att man antagligen måste behöva uppsöka vanliga SAS loungen.
Men till min förvåning hittar jag i Singapore's 'Partner lounges' att det är SAS Gold som används, stämmer det?

Visa bifogad bild 86973
Jag gissar att dem som flyger med Singapore Airlines i Business class får använda Stockholm Arlanda Airport Lounge, men dem som har endast Star Alliance Gold får använda SAS lounge.

Stockholm Arlanda Airport Lounge, Stockholm Arlanda, Terminal 5 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

andersl

Medlem
Nu är det ca 14 månader sen som jag åkte Singapore airlines från Arlanda i Premium economy, och då gick det bra att använda Stockholm Arlanda Airport lounge med Star Alliance Gold (EBD).
 

Rickard_O

Medlem
Någon som har koll på vilken lounge som används numera för avfärd från Stockholm?
Tidigare i tråden länkades det till en reserapport där man har fått använda sig utav Arlanda lounge som ligger efter passkontrollen.
Enligt swedavias info är inte Singapore en av dom som använder den.

Då gick tanken till att man antagligen måste behöva uppsöka vanliga SAS loungen.
Men till min förvåning hittar jag i Singapore's 'Partner lounges' att det är SAS Gold som används, stämmer det?

EDIT: Reser i business.

Tänkte bara uppdatera att den enda lounge man kommer in med när man flyger business med Singapore är SAS vanliga, man kommer inte in i Arlanda lounge efter passkontrollen.
 

MTheC

Medlem
Tänkte bara uppdatera att den enda lounge man kommer in med när man flyger business med Singapore är SAS vanliga, man kommer inte in i Arlanda lounge efter passkontrollen.
När var detta? Vi var flera som reste med Singapore airlines från Stockholm i december (i business) och bara vissa av oss hade EBD och EBG men vi hänvisades vid inchekning till Arlanda lounge av incheckningspersonalen och kom in där också (efter att först ha besökt SAS loungen).
 

Canadien

Medlem
När var detta? Vi var flera som reste med Singapore airlines från Stockholm i december (i business) och bara vissa av oss hade EBD och EBG men vi hänvisades vid inchekning till Arlanda lounge av incheckningspersonalen och kom in där också (efter att först ha besökt SAS loungen).

Var det under perioden då SAS business lounge överfylls av resglada Silverkort:are?
 
Toppen