Senaste nytt

Singapore Airlines första flight från Arlanda till Moskva/Singapore

Mediana

Medlem
Jag tror att @mischadee syftade på Lufthansas anslutningsflyg mellan Norden och Frankfurt, inte mellan Singapore och Frankfurt.

Ja, det var den jag tänkte på.
Screen Shot 2017-08-17 at 19.06.44.png
 

Mediana

Medlem
Det beror på vilken bokningsklass man bokas till.
När du har LH flightnummer på Lufthansa flighter vet du vilken bokningsklass det blir men om du har SQ flightnummer på Lufthansa flighter, vet du inte hur den mappas till Lufthansas bokningsklass.
Ibland blir det D klass, ibland blir det kanske P klass.

Ja, det är klart. Tack.
 

jumbooze

Medlem
Jag hade SQ nummer på mitt LuftHansa flyg OTP-FRA bokad D class och det fick jag 2000 eurobonus poäng för så det borde betyda 200% för den codeshare
 

Stockholm

Medlem
... det här med visum...
Om jag ska flyga med SQ (ARN-DME-SIN), och har den sk tekniska mellandlandningen i Moskva, så har jag förstått att man inte behöver något visum för transit.
Men, vad händer om det av någon anledning blir strul med kärran som inte går att fixa i en handvändning och SQ inte lyckas hitta alternativa flighter att flytta mig och familjen till (vi är 4 pax i economy dagarna precis innan jul)? Har ju hänt att bolag väljer att lägga gäster på hotell för övernattning? ... och om vi då inte har något visum?
 

Canadien

Medlem
... det här med visum...
Om jag ska flyga med SQ (ARN-DME-SIN), och har den sk tekniska mellandlandningen i Moskva, så har jag förstått att man inte behöver något visum för transit.
Men, vad händer om det av någon anledning blir strul med kärran som inte går att fixa i en handvändning och SQ inte lyckas hitta alternativa flighter att flytta mig och familjen till (vi är 4 pax i economy dagarna precis innan jul)? Har ju hänt att bolag väljer att lägga gäster på hotell för övernattning? ... och om vi då inte har något visum?
Då ordnar de detta, man kan göra på många sätt. T ex ta ifrån folk deras pass och bussa dem till ett visst hotell, sedan tillbaka dagen efter.
 

Kricka

Medlem
DME håller på att byggas ut och moderniseras. Förhoppningsvis bygger man något
sjysst hotell vid flygplatsen när man ändå håller på.. På SVO (Sjeremetevo) har man
numera Radisson Blu, Sheraton och Novotel.
 

JoelG

Medlem
Har tittat på alternativ till Aeroflot till Moskva då de lämpliga Aeroflot-avgångarna kostar 9000 tor mot normala 3000 utanför sommartid. Bästa alternativen är Singapore Airlines direkt eller Finnair via Helsingfors. När jag tittar på Singapore Airlines punktlighet senaste tiden så är den katastrofal, speciellt från Moskva till Stockholm. Senaste gången SQ362 ankom Stockholm inom 15 min efter avgångstid var 26 mars.

Någon som vet varför Singapore har så extremt dålig punktlighet. Tittar man på Flightradar så är flygen sena från start i Singapore och blir ofta ytterligare försenade i luften. Ändrad resrutt utan att justera tidtabellen? Känns konstigt att ett bolag har en garantiförsening på 30-60 minuter.
 

FF#1

Medlem
... det här med visum...
Om jag ska flyga med SQ (ARN-DME-SIN), och har den sk tekniska mellandlandningen i Moskva, så har jag förstått att man inte behöver något visum för transit.
Men, vad händer om det av någon anledning blir strul med kärran som inte går att fixa i en handvändning och SQ inte lyckas hitta alternativa flighter att flytta mig och familjen till (vi är 4 pax i economy dagarna precis innan jul)? Har ju hänt att bolag väljer att lägga gäster på hotell för övernattning? ... och om vi då inte har något visum?
Hotell arrest, vakt med kakashnikov i korridoren?
 
Toppen