Senaste nytt

Singapore Airlines första flight från Arlanda till Moskva/Singapore

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Nu har resan börjat. Var på Arlanda redan vid 8-tiden. Incheckningsområdet höll på och stylades för fullt. Mycket folk vid diskarna och det togs gruppbilder och personalen gick runt och hälsade på oss passagerare som stod och väntade.

Var först att checka in, suverän service och tog max 3-4 minuter. Jag fick en personlig namngiven väsktagg, samt inbjudan till festligheter vid gaten.

Flight SQ 362 från Moskva skulle landa 09.28. I det gråmulna vädret dök så hon (9V-SME) upp för landning, landade runt 09.45. Sedvanlig vattenkanonsalut på plattan, hon står nu vid F-piren, gate F69. Ska bege mig till gaten nu. Moskva, here we come!
 
Last edited:

palmen

Moderator
Tror ni att det kommer finnas underlag för en direktflight?
Vad jag hört så är det inte främst för passagerarna man startar denna rutt utan för frakten.
Tror dock att det kan finnas möjlighet för bra passagerarunderlag också framöver men vi får väl se lite hur det går nu initialt. Det kanske blir SAS som startar ARN-SIN framöver och har Joint Venture med Signapore Airlines (vilket de redan har idag)
 
Även stylad gate inför premiärturen. Tal höllls av vår Handelsminster Ann Linde (heter hon så, är Moderat...) och så av Singapores Ambassadör i Sverige, samt Swedavias CEO. Själva flighten till Moskva, mycket bra. Light snack, bra service. När man flyger med Singapore Airlines så känns kvaliten, till skillnad från många andra bolag som vill vara kvalitet.

Så till den stora frågan som alla verkar ställa. Vad händer i Moskva? Du måste lämna planet med allt ditt handbagage. Du får ett transit kort. Följ transit skyltarna. Sedan följer en procedur som man inte förstår, de kollar i ditt pass ett antal gånger, prickar av en från listor. Efter ca 10 min är du airside, om du inte kommer sent och får köa. Just nu i loungen i väntan på boarding. Singapore next stop!
 
Toppen